Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Şubat 2014 Perşembe

Kaynana yumrugu

Merhabalar!
Ismi biraz agresif olsada kendisi pek lezzetli efendim:)) Cornflakes yada misir gevregi kurabiye olarakda bilinir. Kuzenim Besime bu kurabiyeyi cok guzel yapar, istedim ondan tarifeyi..Bana tarif defterinin resmini cekip yolladi sagolsun ama ben kurabiyenin ismini bu isimle bilmedigim icin anlamada zorlandim. 25 app attiktan sonra ogrendim cornflaes kurabiyesinin diger adinin kaynana yumrugu oldugunu:)) Dedim kuzene, yasim oldu 35, normallllll:)) Bu arada kuzen ve ben aksamlari hep mutfakta oluyoruz ve app ediyoruz marifetleri;))
 Kahve ile mis gibi gidiyor...
 Kurabiye yapmayi sevmem aslinda, o yuzden bÜyÜk boy yaptim cabuk bitsin diye:)) Grote stappen sneller thuis ( buyuk adimlarla eve daha hizli gidilir ) dedim Hollandaca...
 Malzemeler: 250 gr bertolli margarin oda sicakliginda, 400 gr misir nisastasi, 3 yumurta, 250 gr pudra sekeri, 1 kabartma tozu, 1 vanilin ve alabildigine un..sÜsleme icinde misir gevregi ve ekmege surulen cikolata..
 Butun malzemeleri karistirin ve ele yapismayana bir hamur elde edin..istediginiz sekli verin ve firin tepsisine duzun.
 Sekil vermekte zorlandim, bende Fas kurabiyeleri icin kullandigim kalibi kullandim:))
 180 derecede firinda, 15-20 dakika, pembelesinceye dek pisirin ve 2 saat sogumaya alin..

 Ekmege surulen cikolata ortalama 600 gr, 5 yemek kasigi siviyag ile ocakta eritin..Misir gevregini rondodan gecirin..Kurabiyeleri ilk once cikolataya batirin, sonra gevrege..Bu ebatlarda iki firin tepsisi elde ettim ben.Sabirli iseniz daha kucuk sekil verin ve daha fazla kurabiye sahibi olun efemmmmm..Cok doyurucu, hafif lezzet..

 birazda gulelimmmmm


Yusuf Gul ahu bakislim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder