Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

10 Şubat 2014 Pazartesi

Guvec, Turlu


Merhabalar!
Guvec yemegi klasiklerdendir, her haniminda kendine gore yapma sekli vardir.Bu yemege guvec, tava yada turlu denilir. Guvec benim ocagimda kullanilamidigi icin tencerede yaptim.. Hollandada bu mevsimde lezzetli patlican ve domates bulmak sorun oldu bu hafta, canim guvec isteyince ciktik hasta oglan ile alisverise..


 Arap ekmegi aldim, bu ismi kendim bulmadim, ambalajinda oyle yaziyor idi:) Turp cacigi, guvec ve haslanmis pirinc..sokum ile yemenizi tavsie ederim..yufka ekmeginiz yada mayaliniz varda, siz en iyisi onu kullanin:)
 Malzemeler: 200 gr kusbasi et, 1 sogan, 1 dis sarimsak, 2 adet patlican, 2 adet patates, 1 adet kabak, 4 adet domates, salca, tuz, karabiber..
Yapilis: Ilk once patlicanlarin pijamalarini giydirin:) Patlicanlari dorde bolun ve tuzlu suda 15 dakika bekleyin. Diger taraftan kusbasi etleri 15 dakika kavurun, yumusamislarsa icerisine bir adet sogani ve sarimsagi dograyin ve pembelesinceye kadar kavurun, son islem olarak salca ekleyin ve 1 dakika daha kavurun.

 Patatesleri soyun ve kup seklinde dograyin, kabagida dorde bolun ve dograyin, domateslerin kabugunu soyun ve dograyin. Etlerin uzerine ilk once patlicanlari, sonra patates, sonra kabak ve en ustte domatesleri ekleyin..Tuz ve karabiberde ekledikten sonra altini kisin ve kapagini kapatin tencerenin. 45-60 dakika arasi kisik ateste pisirin ve mumkunse hic kapagi acmayin bu arada, kendi buharinda pissin. Ben hic su eklemedim, kendi suyunda pissin diye..aceleniz varsa yarim su bardagi sicak su ekleyin ve ocagin altini biraz daha acin..

Aksam bu sekilde sundum, ve ben cok begendim:) that is important aswell diyorum;)
Turk sebze ve meyve marketinde seker veren amcamiz, iyikide var:) hasta oglum hasta hasta guldu amcayi ve sekeri gorunce tabii:)) Bu arada ummadigim arkadaslarim blogdan takip edip Zeyd'in  durumunu sordunuz, ilgilendiniz ve dua ettiniz..iyi ki varsiniz ve insallah halsiz dusen ogulcan sizin dualarinizla yine eski formuna kavusur, ozledik canliligini ve sinirlarimi zorlamalarini :)) Hali temizleme sirketinin telefonnumarasini gonderen arkadasim, sen ne kadar dusuncelisin ve anlayislisin, hemen hissettin halImizin bu hafta sonu gazi oldugunu:) thanks again guzelim!


Allah sizi korumak icin bazi insanlari hayatinizdan cikarir; Peslerinden kosmayin..Arda Erel..Bu aralar bu sozler ile teselli buluyorum...

Farid Farjad..Ayrilik..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder