Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

18 Şubat 2014 Salı

Maamoul kurabiyesi, Fas Hurma kurabiyesi

Merhabalar!
Fas mutfagindan hurma kurabiyesi ile devam ediyoruz..Evde hurma fazla olunca, tuketme yollari aradim..Google teyzem ve youtube halamda yardimci olunca, aradim, taradim, sonunda bir tarife uydurdum...evin ici mis gibi portakalcicegi koktu firin calisirken..komsum Arzu gulsuyu kokusuna benzetti, o da guzel bir koku oldugu icin problem yok yani:))
Bu Maamoul kurabiyesi genelde ozel gunlerde, bayramlarda ikram edilirmis Arap ulkelerinde. Orijinal kalip aslinda tahta olani ama Amsterdamda plastik bulunca hemen aldim..Amsterdam Lambertus Zijlplein da Hanan kasabindan temin edebilirsiniz.."maamoul vorm" demeniz yeterli..


 Hurma harci icin: 250 gr cekirdegi cikmis hurma, 3 yemek kasigi tereyagi, 4 yemek kasigi portakalcicegi esansi, yarim tatli kasigi tarcin, yarim cay bardagi su..Bunlarin hepsini teflon tavada alti kisik olaak 15 dakika pisirin ve sogumaya alin..

 250 gr hurma bir buyuk corba kasesi oldu..

Pismeden onceki hali
 Hamur icin: 250 gr un, 250 gr ince irmik, 4 yemek kasigi portakalcicegi esansi, 1 cay kasigi kabartma tozu, 1 cimcik tuz, 125 gr eritilmis tereyagi, 30 gr seker ve 100 ml su. Su harici butun harci karistirin ve en en sonunda su ekleyin hamur kivamini bulana dek..
 Hamuru 30 dakika buzdolabinda bekletin..
 Bende iki adet kalip vardi, her kalipta uc boy var. Ben cok keyif aldim bunlarla ugrasirken...hamur kaliba yapismiyor yagli oldugu icin...

 Hurma harci soguduktan sonra 3 yemek kasigi kavrulmus susam ekledim, sevmezseniz eklemeyiniz
 Elinizle hamurdan kucuk bezeler alip avucunuzun icinde inceltip ortasina hurma harci koyun ve kapatin..

 Kalibin icine yerlestirin ve yumusak bir hamle ile tezgaha vurun, hemen cikiyor..Bu kalibiniz yoksa no worries, yuvarlak top halindede pisire bilirsiniz, yada uzun yapip catal ile bastira bilirsiniz uzerine..



 Bu harctan iki tepsi kurabiye cikti. Onceden isitilmis firinda 200 derece 15 dakika pisecek. Rengi hafif pembe olunca pisiyor, fazla uzun kalirsa firinda sert oluyorlarmis ve yemesi zor oluyormus


 Firindan cikar cikmaz, sicagi sicagina derin bir kapta olan pudra sekerine batirilir, iyice emsin diye sekeri..

 Toplam bu kadar cikti..Arzu komsum begendi, esim begendi, Zeyd bir tane yedi..artik yapariz hurmalar bitene kadar:))


Gelelim note to myself bolumune..Hazir hurma sosu satiliyormus Fas dukkanlarinda, o zaman sadece tarcin ve esans eklemek yeterliymis..Eger sekillerin daha belirgin olmasini, pistikten sonra kaybolmamasini istersek, bir gece onceden kurabiyeleri hazirlayip, pisirmeden bekletmemiz gerekirmis..oyle de denesem mi acep recep??


Bekledigine degecek emin ol...Allah de, Hayirlisi de, sabret ve seyreyle..

Bu aksam ki parcamiz Fas mutfagi ile alakasiz ama bugun herhalde 10 kez dinledim. Karadenizden duygu yuklu bir parca.. Ali Baran Kale turkusu..


2 yorum:

  1. Fas mutfagini ziyaret ettim bugun sayende ellerine saglik canim gayet lezzetli idi.

    YanıtlaSil
  2. Arzucum, begendigine sevindim canim. artik ulke sinirlarini zorlayacagim:)))

    YanıtlaSil