Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Şubat 2014 Salı

Limon kareleri, lemon bar, citroen reep..

Merhabalar!

Sene 2009, gitmisiz bir kac bayan arkadas Londraya..Kahveyi orda sevdim, icmesini ogrendim, takdir ettim. Hafif sisli ve yagmurlu Londraya zaten kahve yakisir.. o kadar cok guzel mekanlar var ki kahve icip, birseyler atistiracaginiz..Star Bucks un kahve olmadigini orda anladim:)) Costa,Lavazzo, Cafe Nero falan derken ogrendik ve coffee addict olarak geldik memlekete:) 
Kahvenin yanina bilmedigim lezzetler aldim, lemonbar en favorim oldu..Hep aklimdaydi yapmak, kismet bu guneymis..hiccc acele etmemisim, sadece 5 yil beklemisim:)) ben bu kadar sabirli oldugumu bilmezdim, ama unutkanlikta olabilir:)
TÜrkce isim ararken bu lezzete zorlandim, google teyzem bile yardimci olamadi, nacizane limon kareleri dedim..
Limonu cok seviyorsaniz yapiniz, eksimtrak bir lezzet. Bir dilim kafi geliyor, eger rejimdeysenizde yapin derim....bereketli bir lezzet, rahatlikla bu olcude 20-25 adet ikram edilir..nerden mi biliyorum? Apartmanin yarisi bu lezzetle tanisti:)) bu arada en onemlisi Zeyd bile iki lokma yedi:))

Eger dikdortgen yada dortgen kalibiniz varsa onu kullanin, benim yokmus:(( ( Beni takip eden es, dost, akraba, arkadaslarim simdi hemen bir kalip hediye eder umuduyla bekleyen Polyanna ben olayim:))
 Zeyd bu aralar gÖlgeyi kesf etti, ellerini, parmaklarini hep gÖlge gormek icin kullaniyor ve fotograf olayinida cozmus.."cek, cek"diyor ve en sevimli hallere getiriyor suratini:))
 Limon kabuklarini atmadim, surahideki suyun icine attim veeee en guzel sekersiz limonatayi ictim desem?
 Malzemeler: taban icin..200 gram un, 75 gr pudrasekeri, 170 gr oda sicakliginda tereyagi..
 Firini 190 dereceye getirin ve hamuru yogurmaya baslayin. Bu olcudeki hamuru yogurmak 2 dakika surmedi, yumusak bir hamur olacak
 Dikdortgen kaliba yada kelepceli kaliba yanmaz firin kagidi koyun. Ben bu sekil yaptim ama size tavsiyem yanmaz kagidi tepsinin icine ve kenarlara gelecek gibi koyun, pistikten sonra cikarma islemi daha kolay olacak.
 Elinizle hamur parcalari alin ve avucunuz ile yayin..
 Bir yemek kasiginin alti ile parmak izlerinizi yok edin, CSI falan bulmasin sizi parmak izinizden:)) Firina koyunuz ve 15 dakika pisirin. Bu 15 dakika icerisinde sosu hazirlamamiz gerekiyor. Saat tutun yada firini ayarlayin, 15 dakika!
 Sos: icin 240 ml limon suyu, ben 6 adet limon kullandim, 6 yumurta, 6 yemek kasigi un, 350 gr seker
 If life gives you lemons make lemonade or lemonbars:))
 6 yumurta ve 350 gr sekeri mikser ile 1 dakika cirpin
 Sonra limon suyu ve unu ekleyip 3 dakika cirpin

Resim koyu cikmis ama tabanimiz hazir..Simdi sosu ekliyoruz..

 20 dakika 190 derecede pisirmeye devammmm, yine saat tutun cunku uzeri cok fazla yanmamali
 Firindan cikardiktan sonra en az 3 saat sogutmamiz gerekiyor, 1 gece dinlenirse daha guzel olur..
 Kaliptan cikarirken zorlandim, yavas olun cikarken..uzerini pudra sekeri ile dekore edin..

Evet, surahimide cekmisim:)))


"Vav gibi olmali insan, basi one egik, mahcup ve secdeye yakin fisildamali ask'i sessizce yanlizca sahibine.."

Kubat, al omrumu koy omrunun ustune..



2 yorum:

  1. Valla ben bir kaç yıldır duyuruyorum blogdan mutfak robotumun bozulduğunu, sonraaa hamurları elde yoğurduğumu. Nerdeeee?
    Kitchen aid mi alsam, içli köfte makinesi mi alsam, yoksa basitinden bir el mikseri (staafmixer degil, o var) mi alsam diye ama ya kimse okumuyor ya da iyi çıtlatamamışım, ya da okuyan hiç kimse arif değil. :) Allah gönlüne göre versin.

    YanıtlaSil
  2. Gul abla, aksam aksam iyi guldum, amin diyorum ve merak ile bekliyorum etrafimin tepkisini..belki sana yoldas olurum:))

    YanıtlaSil