Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

6 Şubat 2014 Perşembe

Safranli Mercimek corbasi


Merhabalar!
Fas mutfagindan muhtesem bir lezzet..Bu lezzeti Faslilardan ogrenmedim, Turk izgara restorani isleten dayimdan ogrendim:) biz ailecek seviyoruz degisik lezzetleri anladiginiz gibi:)

 Dun aksam "su kuyusu projesi"icin sohbet grubumdaki abla ve arkadaslarimi agirladim...begenildi corbamiz...Tabii ki son anda resim cektigim icin, sunumu pek super olmadi malesef:(
Bu arada, yemege gelmek isterseniz lutfen haber edinizzzz

 Masamdan bir kare.. Fas yemekleri agirlikli idi..
 4 kisilik corba icin malzemeler: 1 su bardagi yikanmis kirmizi mercimek, 1 adet sogan, 2 dis sarimsak, 1 yemek kasigi salca, yarim cay kasigi safran, limontuzu, tuz, karabiber, nane, reyhan ve kavrulmus susam..
Yapilisi: Duduklu tencereye mercimek, sogan, biber, tuz ve karabiber ekleyin..4 su bardagi sicak su ekleyin ve 10 dakika orta ateste pisirin. Ben duduklu tencere kullandim, hizli olsun diye..Sizin vaktiniz varsa tencerede mercimekler pisene kadar pisirin..
 Bu kivama gelen corbamizi bir blender yardimi ile sivi kivama getirelim
 Corbamiza safran ve sarimsaklari ekleyelim..
 Safrani fazla katmayin, acimtrak olur fazlasi..Ben limon tuzu kullandim eksi olsun diye ama arzu ederseniz nar eksisi veya limonsuyu da kullana bilirsiniz.
 Diger bir kapta 1 tatli kasigi nane, 1 tatli kasigi reyhan ve 2 tatli kasigi kavrulmus susam ekleyelim.
 Bu karisimin icine 3 yemek kasigi sogu su ve 3 yemek kasigi zeytinyagi ekleyip karistirin..Corbalari servis tabagina koyduktan sonra bu sostan uzerine gezdiriniz. isterseniz pul biberde ekleyiniz. Afiyet sifa olsun efendimmmmm
 Dun aksamki sohbetimizde bu bolum cok hosuma gitti...ismimi tekrar tekrar okuyunca epey bir mutlu oldum..

Bugun benim dogum gunum..35 yil once dunyaya gelmisim, .sevdigim insanlardan aldigim mesajlar beni cok sevindirdi, iyiki varsiniz guzel insanlar..Sabah oglum hissetmis gibi uyaninca hemen iki eli ile yuzumu tuttu ve dudaktan bir opucuk verdi, boyle muahhhh cekerek..bundan guzel bir hediye olmaz degil mi?
 Babamiz bizi kahvaltiya goturdu bu sabah..Simit Plazanin en arka bolumunde oglum oyuncaklarla oynadi ve biz Turk caylarimizi yudumladik bu soguk sabahta..Elhamdulillah..
 Pasta kesmedik, ekler pasta dogum gunum icin sirketten idi:)
Bu afacan israrla kendi cantasini tasimak istedi, sonrada cooook agirmis gibi, ah vah sesleri cikararak yurudu ve bizi guldurdu..Masallah...
birazda gulelim..

Bu sabah kahvalti salonunda calarken duyduk, biz cok begendik..Sivasli arkadaslarima hediyem olsun:)
Sen sivasi seyret bende seni..


2 yorum:

  1. Nice yıllara. Bir ara da eclair yapalım. ;)

    YanıtlaSil
  2. tsk ederim! ben gecen denedim ama seninle daha iyi olu..

    YanıtlaSil