Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

19 Şubat 2014 Çarşamba

Pratik pogaca

Merhabalar...
Pogaca ve hamur islerini cok sevdigim icin evde cok az yaparim ve bulundururum:)) neme lazim, kilolar falan...
Anne eli degen hersey daha bir guzel, annem benim patates cok ama cok sevdigimi bildigi icin mutlaka sofrada patatesli bir yemek bulundurur. Gecen pazar kahvaltiya bol kiymali ve baharatli patates kavurmus, ellerine saglik mama! Biraz fazla kavurmus ve aldim erzagimi geldim kendi evime. 
Altindan kiymetli geliyor bu patates bana, ne yapsam, nasil yesem?? Evde hazir yufka var, milfoy hamuru var, eggroll loempia hamuru var ama yazik, bu patatese daha leziz bir hamur gerekir dedim ve actim tarif defterimi..Yillar once yazdigim bir tarife buldum, ismi "karniyarik pogaca", maya gerekmiyor ve cok pratik oldugunu yazmissim..Haydi bismillah dedim ve yaptim, 45 dakikada hazir oldular..daha idmanli bir anne olursam, daha anac sutlac bir anne olursam, pazar kahvaltilarina bile yaparim diyorum:))

 Malzemeler: 1su bardagi siviyag, 1 su bardagi yogurt, 1 kabartma tozu, 1 cay kasigi tuz,4-4,5 su bardagi un, ic harc ve, 1 yumurta ve susam..

 DErin bir kapta siviyag, yogurt, kabartma tozu, tuz iyice karistirin
 Sonra 4 su bardagi un ekleyin, ele yapismamasi gerekiyor hamurun..hamur civik ise biraz daha un ekleyin
 Fas kurabiyelerinde kullandigim kesim aletini kullandim sekil verirken ama bir daha ugrasmam..pistikten sonra hic sÜs falan kalmamisti :)) Asagidaki resimlerde gÜl sekli resimlerimiz var.





 Ben kayik seklinde ve gÜl seklinde sekil verdim, ic harcim bitince üc adet peynirli yaptim en pratiginden..

 1 yumurtanin hepsini cirptim ve uzerine sÜrdüm, siz isterseniz sadece sarisini kullana bilirsiniz. Susam ile dahada bir güzellestirdim..
 190 derecelik onceden isitilmis firinda 15 dakika pisirdim.
 Bu tarifeden bir tepsi cikti..Aniden gelen misafir bizim buralarda pek yok ama birgun olursa bu pogaca iyi fikir:)


SEvgililer gÜnÜnden arkadasimdam gelen güzel bir mesaj..:))


Aydilge, bugulu bir ses..Sorma


Neslisah Kale turkusu..Ali Baran beyden farkli yorumlamis:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder