Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Şubat 2014 Cumartesi

Yesil mercimek corbasi

Merhabalar!
KIs mevsiminde bolbol pirasa ve havuc kullandim bu sene, bu corbada kendimce yaptigim ama bizim begendimiz bir lezzet oldu..

 Yesil mercimek corbasi..malzemeler: 1 havuc, 1 pirasanin beyaz kismi, 1 cay bardagi haslanmis yecil mercimek, 1 cay bardagi bulgur, 1 yemek kasigi salca, tuz, karabiber ve nar eksisi, 3 yemek kasigi siviyag
 Kucuk parcalar olarak dogranan havuclari siviyagda 2 dakika soteleyin..
 Ardindan ince dogranmis pirasayi ekleyip iki dakika daha kavurun
 1 yemek kasigi salca ve tuz ekleyin..
 Efendimmmm bu nedir?? bu tavuk bulyon:) Tum tavugu tuzsus suda hasladigim zaman, haslama suyunu boyle "ijsblokzak"yani buz torbasina doldururum ve Zeyd icin ozellikle corbalarda ve yemeklerde kullanirim. Kemik hasladigim zamanda suyunu degerlendiririm. Bu corbada 1 adet kullandim, siz istersenin hazir bulyonda kullana bilirsiniz. Bu fikri ozellikle kucuk cocuklari olan annelere tavsiye ederim..

 4 su bardagi sicak suyu ekledikten sonra bulgur ve haslanmis yesil mercimekleride atalim..5 dakika kaynamasi yeter..ben eksi olarak nareksisi kullandim..limonsuyu kullana bilirsiniz..Simsicak, bol vitaminli KIs corbamiz hazir, sifa olsun efendim!

 Bugun Etka oglumuzu gormeye gittik, masallah teyzesine gulucukler atti..Zeyd simdilik kiskanmiyor, "teyze bebe agliooo"" dedi, sutunu paylasmak istedi, optu, "aglama bebeee"diyerek sevdi.."Set abiiii yani Zeyd abiii":) ....Bu pastayi ben yaptim, 1 saatlik yolda sekli semali bozuldu garibin ama lezzetini begendi citir anne ve baba:)
 Kiyafet kutusunu pek onemsemedi Zeyd ama oyuncak kutusunda zorlandi..evde acmak istedi, olmaz dedik..Orda enistesi" gel ac Zeyd"dedi, bu seferde acmadi:) Guzel gunlerde giysin ve oynasin teyzesinin ilk goz agrisi insallah!! Ozluyorum cokca, alip kapip gelesim var ama anne babasinin veresi yok:)
 Bugun yine bebek ziyaretindeydik, ailemiz buyuyor elhamdulillah..Halamin torunu Cagil Irmak tesrif etti.Blogcu teyze olarak illa ev yapimi birseyler goturmek istedim. Annesi pastayi gorunce hazir aldigimizi zannetti, tabii ben kanatlandim uctummmm..ustteki resim dun aksam yapim asamasinda cekildi, in real life it looked much better:)
 Gulsum kizimiz soz dinlememis, elindeki kucuk bebege bakmamis bize yemekler yapmis, Allah razi olsun..Hos muhabbet olunca zaman nasil gecti anlamadik hakketten..
 Benim brokoli sevdam taaa Rotterdama duyulmus:)
Yalanci manti..en kisa zamanda deneyecegim insallah.. Tekrar hersey icin tesekkur ederiz, guzel aile..

Bugun bir yil once sevgili anneannemi Hakka gonderdik..bir yil nasil hizli gecmis, bir o kadarda ozlemli..Bu yaziyi okuduktan sonra hak dunyaya goc edenlere bir Fatiha gonderelim mi? Allah razi olsun...

Kabe imami Sudeys den Fatiha..Cok ozledim Kabede onun imamligi ile namaz kilmayi, ozellikle sabah namazi..Kabe ve etrafinda yer olmazdi, sokakta namaz kilardik, tanimadigimiz muslumanlar ile..Burasi boyle guzel ise, Cennetin nasildir ya Rab? ISlam cemaati..birgun bu dunyadada bir oluruz insallah..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder