Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

23 Şubat 2014 Pazar

Fellah kÖftesi..

Merhabalar!
Bu köfte oyle bir kÖfteki, disardan yemek getirilmesini engelledi:) Esim bu aksam yemegi disardan getirmeyi teklif etti, bende nolamazzzz fellah kÖfte yapacagim dedim..Saskin bakti kaldi babamiz, bÖyle bir teklif kabul etmeyen ben ise güldÜm:) girdim mutfaga ve yaptim bu lezzeti..

 gecen hafta taze maydanoz almistim sirf bu kÖfteyi yaparim diye..
 Malzemeler:  2 su bardagi dugurcuk, 1 su bardagi sicak su, 1 su bardagi irmik, 1 yumurta, 1 yemek kasigi biber salcasi, 3 yemek kasigi un, 1 adet rendelenmis sogan, tuz, karabiber, kimyon
Sos icin: 2 adet sogan, 2 yemek kasigi salca, yarim su bardagi sicak su, yarim demet maydanoz.

 2 su bardagi dügürcügÜ 1 su bardagi sicak su ile islatin ve 5 dakika sogumaya birakin.1 adet sogani rendeleyin ve sogumus dügürcügÜn icine ekleyin, yumurta, irmik, un, yarim tatli kasigi tuz, yarim tatli kasigi kimyon, salca ve karabiber ekleyiniz. Yogurmaya baslayin ve hamur kivamini elde etmeniz 1 dakika surecek. MÜmkunse 3 kasiktan fazla un eklemeyin, pistikten sonra fazla un kokar. Su eklemenize gerek yok, kivami bu sekilde tutat.
Ben yanmaz firin kagidinin uzerine az biraz un ekledim, yogurdugum hamurlardan dugme buyuklugunde topar yuvarladi, ortasina bastirdim ve hamurun kivaminin olup olmadigini anlamak icin kucuk bir tavada 5 adetini pisene kadar kaynattim, sogutup tadina baktim. Everything ok dedim ve yuvalamaya devam ettim;)) Yuvalarken elimi una batirdim yapismasin diye..


 Yuvarlama islemi bittikten sonra yarisini pisirdim, yarisini derindonduruca dondurdum, ani bir meze yada yemek olarak kullanmak icin..Tarifenin yarisini pisirdigim icin 1 sogani ince dogradim, yarim caybardagi yagda kavurdum kisik ateste, karamelize olana dek..
Note to myself: birdahasina otur bu yuvarlama isleminde, belin koptu:))


 Sonra salcayi ekledim ve bir dakika kavurdum..

 Yarim su bardagi sicak su ekledim ve bir dakika kaynattim ve ocagi kapattim..

 Sosumuz hazir..yayvan bir tencerede kofteleri kaynayanip pisene kadar pisirin, suyunu sÜzÜn ve sosun icerisine alin..


 Servis tabagina aldiktan sonra ince kiyilmis maydanozu serpin uzerine..Ben aci kullanmadim Zeyd icin, ama biraz acili daha guzel olurdu..yag oranini fazla bulabilirsiniz ama sevgili babamin bir lafi var "kuru bulgur yenmez, bol yagli olmazsa olmaz, mumkunse icinde yÜzsÜn":)))

Eltimin kizi "yenge uzerine sarimsakli yogurt ile cok guzel oluyor"dedi, bir dahasina insallah Sevvalim!


Do not judge people, You never know what kind of battle they are fighting..

Sting, DEsert rose...su aralar bir cölde olasim var, sicagi iliklerime kadar hissedesim var..isinmak zor bu Ülkede..tekrar Misirda olmak var, Kahire sokaklarinda kalabaliga karismak, tarihi yasamak, koklamak var..birileri yine bir guzellik yapsa, benimle oralara gelse:)))
isi

1 yorum:

  1. tek kelime ile nefis görünüyor....
    sizinki kadar güzel olmasada bu da benim fellah köfte tarifim
    incelerseniz memnun olurum :)

    YanıtlaSil