Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

17 Şubat 2014 Pazartesi

Ebruli kek

Merhabalar!
Amerikalarda yasayan, hamarat, tatli dilli Samire ablamin tarifesi bu kek. Bir ay once instagramda furya oldu bu kek, benim yapmam ancak bu zamana kaldi..Mutfakdili.blogspot adresinden ulasa bilirsiniz bu tarifeye ve daha guzel yazilara, muhabbetlere ve tarifelere ofcourse..


 Malzemeler: 2 yumurta, 1 su bardagi seker, 1 su bardagi sut, 1 su bardagi yag, 1 paket kabartma tozu, 1 vanilin, 2 yemek kasigi kakao, 2 su bardagi un, 2 yemek kasigi un..28 cm lik kek kalibini kullandim ben..

 Yumurtalarimizin oda sicakliginda olmasi gerekir, benim gibi son anda kek yapma sevdasina duserseniz pratik cozumler var elbet. Su isiticida kaynayan sudan derin bir kaseye alin, 2 yumurta 2 dakika beklesin ve al sana oda sicakliginda yumurta:)
 1 su bardagi seker
 2 yumurta ile 1 dakika mikser ile cirpilir.
 bu kivama gelene dek devam ediniz..
 yag, sut, kabartma tozu, vanilin ekleyin ve biraz daha cirpin..
 2 su bardagi un ekleyin ve fazla cirpmayin, havali kalsin harcimiz..Sonra harci ikiye bolun, bir bolume 3 yemek kasigi kakao ekleyin ve cirpin. Beyaz kalan harca ise 2 yemek kasigi un ekleyin ve cirpin..
 Bu kivamda oluyor
 Ben tepsinin altina firinkagidi ekledim..ilk once kakaolu karisimdan 2 yemek kasigini tepsinin ortasina dokun ve biraz yayilmasini bekleyin..Sonra 2 yemek kasigi beyaz harctan alin ve tam ortaya dokun..


 Bu sekilde harc bitene kadar devam ediniz
 Harc bittikten sonra bir kurdan, ben copsis kullandim, disardan iceriye dogru cizgiler cekin.istediginiz modeli verin..




 Onceden isitilmis firinda, 150 derecede 40 dakika pisirin..
 Kekimizin kesilmis hali..

Cok lezzetli ve yapmas keyifli:)
 Aksam portakalli yesil cayimin yanina bir dilim kek aldim..ben baska islerle mesgul iken Zeyd almis tabagi:) yaptigim yemeklerin begenilmesi cok guzel, ama iki yasindaki oglum yerse degmeyin keyfime...Sifa olsun!!

 Yaptiklarinizi Allah icin yapmiyorsaniz bosuna yorulmayin.. Seyd Abdulkadir-i Geylani..



Eziz dostum, Azeri Turku..Samire ablam, bu parca benden sana, bu kitadan o kitaya gelsin:)



1 yorum: