Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

14 Şubat 2014 Cuma

Ceylan boynuzu, kab el ghazel..Fas kurabiyesi

Merhabalar!
Fas mutfagindan devam ediyorum bu aralar, cok severim bu kurabiyeleri ve genelde Fas dügünlerinde ikram ederler. Bu aralar dügün dernek olmadigi icin yine google teyzem ve youtube halam yardim ettiler sagolsunlar:) 
Yapimi aslinda cok zor degil, gozunuz korkmasin..bu kurabiyeyi tuttum, yaparim artik biktirana kadar:))

 Itiraf ediyorum, sekli semali daha iyi olabilirdi..ama acemi olunca kusuruma bakmiyorum:))
Kurabiyeniz hafif pembelesecek, kizarmasini beklemeyin..cok sert olur yenilmez..

 Efendim, 500 gr kabuksuz bademi kisik ateste 5 dakika kavurun ki kokusu belirgin olsun.
Sonra mutfakrobotunda 1 dakika cekin, ardindan 1 su bardagi seker, 5 yemek kasigi tereyagi, yarim tatli kasigi tarcin, 4 yemek kasigi portakalcicegi suyu ekleyin ve cekin. Ben biraz bademleri belirgin olsun diye parcalarini buyuk biraktim, klasik Fas mutfaginda ise homojen olana kadar ufatilmasi gerekiyor.
Daha tatli severseniz kurabiyenizi seker oranini arttira bilirsiniz.
 Hamur malzemesi: 4 su bardagi un, 1 su bardagi soguk su, 1 yumurta, 5 yemek kasigi tereyagi, bir cimcik tuz, 2 yemek kasigi portakalcicegi suyu..
Hamuru elinizde yogurursaniz 20 dakika suruyor, ben mutfak makinasinin hamur yogurma bolumunde 10 dakika yogurttum, daha kolay oldu. Ilk once tereyagini mikrodalgada eritin, sonra tuz, yumurta, un portakalcicegi suyunu ve yarim su bardagi su ekleyip yogurmaya baslayin, gerekirse su ekleyin ve elastike bir hamur elde etmeye calisin. Hamur yogurulduktan sonra 15 dakika buzdolabinda istirahat ettirin..

 Badem harcimiz bir tabak oluyor, suslemek icin ben Fasli kasapdan bu iki aleti aldim ama sizde hazirda yok ise normal bir kesici ile kesin..
 Hamuru cam bir tahtanin uzerine alin, merdane yardimi ile ince bir hamur acin..Elinizle bademharcindan alin ve boynuz sekli verip hamurun uzerine koyun ve hamurun havasini alarak kapatin..

 kapatilirken
 Havasini alirken

 Kesme islemi yapilirken

 Biraz buyuk kurabiye oluyor..

 Susleme aleti ile sekil vermeye calisan ben..

 Daha coook denemeler yapmam lazim...
 Bu tarifeden ortalama 20-25 adet kurabiye cikiyor..Onceden isitilmis firinda 180 derecede 15 dakika pisirin. Susleme aleti kullanmadiysaniz bir catal yardimi ile kurabiyelerin arkasina iki kez basin ki hava almasini saglayin, aksi takdirde patlaya bilir
 Fazla pembelesmeden firindan aliniz..Evin ici muhtesem kokuyor firin calisirken..
Note to myself: marzipan ile denesem?? hazir marzipana esans ve tarcin, tereyagi eklesem daha kolay olmaz mi?


Ati alan Uskudura'i gecer de, AhI alan Sirat'i gecermi bilmem..Bedirhan Gokce

Abder, 2 kelmat..2 kelime diyen bir sarki, gerisini pek anlamadim ama yinede hos:)



1 yorum:

  1. Ilginc seyler deniyorsun kiymet abla. Hepsini yapmasamda okumak zevkli oluyor. Emegine saglik.
    Afz: ümmügülsüm

    YanıtlaSil