Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

7 Şubat 2014 Cuma

Briouat, briwat..Sekerli Fas boregi..

Merhabalar!
Fas mutfagindan devam ediyoruz..Bu aksam yaptim, sicagi sicagina bir yazi..Yillardir Fasli arkadaslardan alamadigim tarifeyi google teyzemden ogrendim..10 tarife okudum, ortak noktalarini buldum ve girdim mutfaga...Kafama gore takildim..Esim begendi, Makbule komsum begendi:)  simdi sira sizde..Bol resimli bir post, hazir misiniz?
 Ilk etapta 20 adet kucuk borek yaptim ve firinda pisirip uzerine pudra sekeri ve tarcin attim, tadi hos idi ama biraz daha eklemeler yaptim harcima. Size tavsiyemde ilk once az bir sey yapin, pisirin ve tadina bakin, ziyan olmasin diger harciniz..
 Malzemeler: 500 gr tavuk gogsunu ufak parcalara ayirip uzerine, 1 yemek kasigi tereyagi, 1 tatli kasigi tarcin, 1 tatli kasigi zencefil tozu, yarim tatli kasigi safran, tuz, karabiber ekleyin
 Uzerine 3 su bardagi kaynamis su ekleyin, 20 dakika pissin..Pisdikten sonra suyunu suzun ve tavuklari sogumaya birakin
 Diger bir tencerede 100 gr glasnoedel, seffaf Cin makarnasini 3 su bardagi sicak su ile islatin! 4 dakika sicak suda kaldiktan sonra sudan cikarin, suzgece alin ve iki su bardagi soguk su gezdirin uzerine ve  suzmeye birakin..
 Benim kullandigim makarna bu

 Diger bir tavada 100 gr soyulmus bademi kisik ateste kavurdum..bir dahaki sefere insallah 200 gr yapacagim..

 Baska bir tavada 2 yemek kasigi siviyagda 2 adet dogranmis sogani kavurun, pembelesince bir bag kiyilmis maydanoz ekleyin ve uzerine 1 tatli kasigi tarcin, 1 tatli kasigi zencefil tozu, yarim tatli kasigi safran, 6 yemek kasigi toz seker, tuz karabiber ekleyin ve 1 dakika kavurun...

 Sonra bir su bardagi kaynar su dokun ve su bitene kadar pisirin..
 Suzdugunuz makarnalari derin bir tencereye yada tabaga alin, uzerine haslanmis ve tiftimis tavuklari ekleyin ve en son olarak sogan sosunu..guzelce karistirin ve makarnalari parmaklariniz ile parcalayin.
 Mutfakrobotuna bademleri ve 10 yemek kasigi pudra sekerini ekleyin ve cekiniz..

 Bademler bu resimde en ustte..sonra uzerine portakalcicegi esansi ekleyiniz, 6 yemek kasigi ekledim ve 5 yemek kasigi pudra sekeri daha ekledim makarnaya..
 Guzelce karistirin, tuz eksikse tuz, tarcin ve ya seker ekleyin..tatli bir sos olmasi gerekiyor
 Sarmak icin ben eggrol hamuru, loempia hamuru kullandim ama baklava hamuruda olabilirmis..






 Bir adet hamuru 3 esit seride boluyoruz..en uc kismina harc ekleyip ucgen seklinde sariyoruz. Ikiye bolup biraz buyuk ucgenler elde etmeye calistim ama cok hosuma gitmedi onlar..dolayisi ile kucuk muskalar yapmayi tercih ettim..







 Yapismasi icin en son kenarlara su yapiyorum elimizle, iyi tutsun ve acilmasin diye..

 Firin tepsisine duzuyoruz ve uzerine cok az siviyag suruyoruz..200 derecelik firinda 10 dakika pisiriyoruz..



 Cok fazla pisirirseniz sert oluyor, o yuzden 10 dakika kafi oluyor bence..
 Ben firindan cikarir cikarmaz uzerine pudra sekeri ve tarcin ekledim...



 Ben bu satirlari yazarken, yaptigim borekler derindondurucudalar..Misafirlere ikram etmek icin sipsak elimin altinda bulunsun. ISterseniz bu borekcikleri fritozde 4 dakika kizartip ikram edebilirsiniz ama ben firinlama yontemini daha saglikli buluyorum..
Eger sekeri yada sekerimsi borekleri sevmiyorsaniz tarifeden sekeri silin ve tuzlu borekler elde edin, sizin isteginize bagli..
Bir sonraki denemem insallah baklavalik hamur ile olacak, onunda sonucunu paylasirim..


 "Asla gecmiste yasama, ama daima gecmisten ders al "Hz. Mevlana..Tarih ogretmeni olarak katiliyorum ve insan olarakda uygulamaya calisiyorum:)


 Mabel Matiz..Sultan Suleyman.. bu dunya kimseye kalmaz...bunun farkina vararak yasamak herkese nasib olmaz, sen nasib olanlardan eyle Rabbim!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder