Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

13 Ocak 2014 Pazartesi

Tuzlu corek

Merhabalar!
Ders verdigim donemlerde is arkadaslarimdan Turkan hanimdan aldigim bir tarife..Kendisi Sivasli olunca, annesi rahmetli epey hamarat olunca bizde sayesinde  Sivas hamur isleri yedik ve ogrendik. 2007 yilinin eylul ayinda almisim bu tarifeyi. taaa milladdan once, bloglar olmadan, magaralara civiler ile yazi yazilirken, posta guvercinleri ile haberlesirken, el ile mektublar yazarken, el ile deftere yazardik tarifleri..2007 artik tarifeyi kimden aldigimi ve hangi ay oldugunu yazmisim:) ( yes I am still a history teacher:) can cikar, huy cikmaz..
Turkan artik Istanbul guzeli oldu ama boyle durumlarda aniyorum iste kendisini:) Turkan dersem uzerine alinmaz, Turk dersem kendini daha iyi bilir o:)

 Pazar kahvaltilari icin birebir, 20 dakika hazir oluyor..evin ici mis gibi kokuyor..ortalama 16 adet corek cikiyor

Malzemeler: 
250 gr yumusak tereyagi, 1 kabartm tozu, 1 tatli kasigi tuz, 1/2 su bardagi yogurt ve un. Un harici herseyi karistirin, kivama gelene kadar un ekleyin ve sekillendirin. Arzu ederseniz uzerine yumurta sarisi surun ama ben yapmadim. 180derecelik firinda pembelesene kadar pisirin .Degisiklik olsun diye Zahter/ Zaatar kullandim. Arap ulkelerinde sikca kullanilan bir karisim, ben Turk marketi Emre den temin ettim.

Efendim, cumartesi aksami bir app geldi bana.."Pazar aksami kitap klubum icin ikramliklar hazirlar misin? Su kuyu projesine katki olarak? " Bu app Amsterdamin en tatli bayan doktorundan gelince, cevabim hemen evet oldu..Pazar kahvalti grubumu ugurladiktan sonra mutfakta calismaya basladim, Amerikan cherry pie ve tuzlu corek hazirladim..geldi doktor civanim siparislerini almaya, hem hasbihal ettik, hem hayr isledik, pazar gununu guzel degerlendirdik vesselam..guzel insan, seviyorum seni, gul cemalini daha fazla gormek istiyoruz, Zeyd seni tanimaz diger sekilde biliyorsun degil mi? :))
cherry pie, acilen cekilen bir fotograf..

"Mutlu olmak her seyin yolunda olmasi demek degildir, mutlu olmak gormezden gelme konusunda ustalasmak demek"  bu sozu bu aralar epeyce yasadim:) gormezden gele gele, uzman oldum bu aralar..

son haftalarin favorisi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder