Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

16 Ocak 2014 Perşembe

Hardal sosu

Merhabalar!
Witlof yada Turkcesi hindiba ( google teyzem oyle dedi) Hollandada cokca yenilen bir sebzedir. Belcika ve Hollandalilar pisirsede, ben salatada yada bu sosla yemeyi tercih ediyorum. Bu sos ile cig karnibahar, havuc, kereviz, marul, salatalik yenile bilir..

 1 tatli kasigi hardal sosuna, 2 tatli kasigi mayonez, 5 tatli kasigi yogurt, 1 tatli kasigi limonsuyu, tuz karabiber ekleyiniz ve karistiriniz..arzuya gore kuru nane, sarimsak ekleyebilirsiniz..Hardali cok seviyorsanz oranini arttirin.sizin damak zevkinize kalmis..
 mayonezli goruntu
 bir sos tabagi oluyor bu olculer ile
 kivami bu sekilde oluyor..hindiba yi tek tek ayirdim..
oglumun salatalik sevdasi bir baska..Hollandaca komkommer diyoruz, Zeyd ise komikomiii diyor..anlayan sadece benim:)
Ben Zeyd ile Hollandaca konusuyorum, diger aile fertleri Turkce..hepimizi idare ediyor bucur..gecenler de ona "kom maar" yani gel dedim..cani gelmek istemedigi icin bana "kom maar yok"deyip, iki dili bir cumlede barindirdi.."anne su" sorusunu anlamamazliktan gelirsem "mama watiiiii" yani mama water diyerek benim dilden konusuyor..seviyorum onun kresteki ogretmenlerine Turkce ogretme cabalarini..su, anne, hadiiii, git, eppek, yapmaaa, kadisss ( kardes) ..bedava dil ogreniyorlar oglum sayesinde degil mi:)?

GEvsemeyin, huzunlenmeyin. Eger iman etmis kimseler iseniz ustun olan sizlersiniz.. Al-i Imran , 139

Gurbet olurda ayrilik olmaz mi..yanimda olmasini istediklerim uzakta..bu sarki tuz gibi basiyor bu yarama..


1 yorum: