Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

23 Ocak 2014 Perşembe

Mucver

Merhabalar!
Mevsim sebzelerini kullanmaya devam ediyorum mutfagimda. Zeyd bu aralar cok istahsiz olunca, en azindan biraz sebze yedire bilmek icin aklima mucver yapmak geldi..Esim masada mucverleri gorunce 
" evliligimizin ilk yillarinda yapardin, nerden aklina geldi? "diye sorunca guldum:) yapmak aklima gelmedi diyemedim:)
Bol sebzeli mucveri yapiniz derim..

 25 adet orta boy ucver icin malzemeler
1 pirasa, ince dogranacak
4 adet kucuk yada 3 adet orta boy patates rendelenecek
1 adet kabak rendelenecek
2 adet havuc rendelenecek
2 adet yumurta
2 su bardagi un
tuz, karabiber, 1 tatli kasigi kuru dereotu.
 Kabak, patates, havuc rendelenip bir suzgecte 10 dakika bekletilir, fazla sulari gitsin diye. Pirasa ince dogranir ve hepsi bir kaba alinir.Sonra un, yumurta, tuz, karabiber, kuru dereotu yada tazesi eklenir ve alttaki kivami alana kadar yogurulur. un eksik gelirse ekleyiniz. Sizi bilmem ama ben yemek yaparken severim kahve icmeyi, cay yada su icmeyi..Travnik kupam ile ictim.mucver boyunca aklim Bosna Hersekte idi..tekrar nasib olur insallah..
 Teflon tavaya 1 cay bardagi siviyag ekleyin ve isitin. Bir kasik yardimi ile mucverleri tavaya koyup yassitin ve alti kizarana kadar orta ateste kizartin. Ben sekillerin guzel olmasi icin pilav icin kullandigim cemberi kullandim..
 Kizaran mucverleri cevirin, diger taraf kizarana kadar pisirin..
 Sarimsakli yogurt ile servis yapiniz. meze olarak, ara sicak olarak servis yapiniz..Afiyet sifa olsun!


Umutsuz kapilar vardir acilmaz. Rabbimin kapisi buyuktur kapanmaz.Sen umudunu kaybetme, Rabbim kulunu unutmaz..

Dun aksam bu satirlari okurken, imanimizin tazelenmesinin gerektigini hatirladim..hatirlatan dost, mutesekkurum sana..

Erkan ogur..Zeynebim..butun Zeyneblere gelsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder