Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

19 Ocak 2014 Pazar

Nasi Pilavi, Cin pilavi

Merhabalar!
Nasi pilavi,Cin pilavi, Cin Halk Chumhuriyeti olanindan:) Annemin yillar once babamdan ogrendigi, sikca yaptigi bir yemek..Ben evlendikten sonra 3-5 kez yaptim, sonra aklia gelmedi yapmak..KIs mevsimi olunca, pirasada piyasada cokca olunca aklima geldi ve yaptim..Cok guzel bir yemek ama onceden uyarayim, fazlaca bulasik cikiyor..makinaniza is cikacak:)
1999 Tarihinde bir Cin Halk Cumhuriyeti tatilim olmustu, orda bu pilavi yiyememistim, malum tavuk helal kesim olmayinca, bolbol vejeteryan pilav yemistim..orda buna benzer pilav gorunce, ailem aklima gelmisti..comfort food oluyor benim icin bu pilav:)


  Ben bu sekilde sundum. Cassave kroepoek, sambal, satesaus..yanina illa bir tursu ve tatli meyve gerekir
 Malzemeler: 500 gram tavukgogsu, 2 adet pirasa, 1 su bardagi pirinc, 5 yumurta, siviyag ve tuz.
( opsiyonel olarak 100 gr tauge, soya filizi )
 Tavukgogsunu kucuk parcalar olarak dograyiniz ve teflon tavada kizarana dek pisiriniz, az tuz ve siviyag ekleyiniz..Diger bir tencerede 1 su bardagi yikanmis pirinci, 3 su bardagi suda haslayiniz, az tuz ekleyiniz..
 Pirasalari yikayin ve ince ince dograyiniz. Temiz bir tencereye ilk once pirasayi koyunuz, uzerine pisirdiginiz tavuklari ve en uste sicak, suzulmus pirincleri..bu sekilde kapagi kapatiniz ve 15 dakika dinlendirin. Pirasalar tavuk ve pirincin sicagi ile yumusayacaktir, pisirmeye gerek yok

 Diger bir tavada az yag ile 5 adet az tuz ile cirpilmis yumurtayi pisirin.yumurtalar pismeye baslayinca bir tel yardimi ile karistirin ki top top yumurta elde edin..scrummbled eggs yani..


 karistirmaya devammm
 sonuc bu
 Tencereye ekliyoruz ve karistiriyoruz.tuzu eksik ise tuz ilave ediyoruz..
 SAtesosu, fistik ezmesi ile yapilir. Hollandada marketlerde hazir tegmin edebilirsiniz, evde hazir yoksa fistik ezmesi ve suyu karistirip, ocakta ilitarak elde edebilirsiniz.
 Goruntusu ic acici degil ama lezzeti super..





 Tevafuken annemde bugun bu yemekten yapti, terk farki pirinci haslamamasi..yagda kavurdu ve Turk usulu pisirdi..benim ki light version oldu, onun ki mama version:)

Sen huzur nedir bilir misin? Huzursuzlugun icinde Allah 'i gorup O'na sikica sarilmaktir..

Buda benden anneme gelsin...annemin anne hasreti bu aralar daha bir yogun, bir yil olacak onu Hakka gondereli...omurde gurbetle gecince, sanki hayat daha bir hizli gecmis..evlad sahibi olduktan sonra gurbetin, gurbetciligin zorlugunu daha yeni kesif ettim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder