Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Ocak 2015 Pazar

Karamelli cheesecake...dulce de leche cheesecake

Merhabalar!
Yine cheesecake ile merhabalar olsun..bu aralar yeni denemeler ile devam ediyorum hayata..Cheesecake cok lezzetli, yapimi artik kek ve hatta kekten kolay geliyor. H. ablam dediki "bu aralar senin cizkekler kaloribombasi" farkindayim evet ama bunun tadida boyle ciksin:))Hergun yenilmedigi icin fazla problem olmaz:)) yoksa bolgcu olarak light cheesecake mi yapsam bilemedim...Gelecekteki gunlerde belli olur insallah:)
Sut receli,gecondenseerde zoete melk, Hollandada her markette bulunur, tres leches de kullanmistim, Beyaz, akici, sekerli bir sut urunu, eskiden Hollandalilar kahve sutu ve sekeri niyetine bunu kullanirlarmis, simdi bizler ise pastalarda kullaniyoruz. 
Dulce de leche Guney Amerikada yaygin, ekmek uzerine surulup yenen bir lezzet ve malesef Hollandada marketlerde bulamadim ben. Is basa dustu ve kendim yaptim. Yapimi cok basit, bir duduklu tencereye bir paket sut recelini koyup uzerini su doldurup 45 dakika orta ateste pisireceksiniz. Ben 3 kutu geconderseerde melk/ sut recelini birden pisirdim, evde hazir bulunsun diye. Dikkat etmeniz gereken noktalar sunlar: Tencerede su cok olmali, kutularin uzerine rahat uc parmaktan fazla su koyunuz, eger az su ile pisirirseniz patlamaka rizikosu var. 45 dakika kaynadiktan sonra kesinlikle duduklu tencereye dokunmuyoruz, 2-3 acmiyoruz, taki soguyana dek.Acilmamis sut receli kutularini buzdolabinda rahatlikla 2-3 muhafaza edebilirsiniz..Kurabiye, pasta, kek suslemeye ideal!



Taban malzemesi ve yapilisi.
5 yemek kasigi hindistan cevizini kisik ateste kavurun ve 1 su bardagi ince cekilmis burcak kurabiyeyi ekleyin, ben kandijkoek kullandim. 4 yemek kasigi tereyagi ve yarim su bardagi dovulmus ceviz ekleyin. Bunlari orta ateste kavurun, kelepceli hamur kalibina firin kagidi serin ve bu harci dokun. Kasigin arkasi arkasi ile bastirin ve 20 dakika buzdolabinda sogutun.
 Krema malzemesi ( ben evde ne varsa onun ile yaptim:))
250 gr mascarpone/ kayma
400 gr roomkaas/ labne peyniri
2 paket creme fraiche/ suzme yogurt
1 paket sivi krema
100 gr seker
1 vanilin
3 yumurta
100 gr tereyagi
2 yemek kasigi nisasta

Yapilisi: Once seker ve tereyagini mikser ile cirpin, ardinfan labne peyniri ekleyin ve ardindan yumurtalari. Bunlari karistirdiktan sonra diger malzemeleri birden ekleyin ve guzelce cirpin. Buzdolabindan cikardiginiz kek kalibinin icerisine bu krema karisimini ekleyin ve onceden isitilmamis firinda 150 derecede 50-55 dakika arasi pisirin. Kenarlari hafif pembelesince firini kapatin ve 2 saat acmayin kapagi..2 saatten sonra cikarin ve 1 saat tezgahta dinlensin ve sonra bir gece buzdolabinda bekletin..


Sag alt kosede ise pismis sut kremamiz var yani dulce de leche..eger siz bunu temin edemezseniz evde karamelinizi kendiniz yapabilirsiniz. Blogumda kek ler bolumunde karamelli kek tarifinde karamel tarifi yazili..Su miktarini azaltin ki koyu bir karamel elde ediniz...
Fransiz mutfaginda karamel sosun uzerine coook azca bir miktarda deniztuzu yada normal tuz ekleniyor, bu sekilde karamelin lezzeti daha bir belirgin oluyor..Blogcunuz ve ailesi denedi, begendi, onayladi, sizede tavsiye ediyoruz bu yeme seklini:))
Dulce de leche nin kivami biraz sert, daha akici olmasi icin tavada, orta ateste bir dakikaya yakin isittim ve bu sekilde cheesecake suslemesi daha kolay oldu..

Kucuk tuz taneleri ve damla cikolata ile susledim






"Sakin kendisine verdigin kiymeti sana vermeyenle arkadas olma" Hz. Muhammed Sav..







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder