Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

8 Ocak 2015 Perşembe

Balkabakli cheesecake

Merhabalar!
Cheesecake sevdasi butun hizi ile devam ediyor..iki sevdigim lezzeti bir araya getirdim, Kabak tatlisi ve cheesecake!!!fusion cooking oldu biraz..Biz sevdik, insallah sizde memnun kalirsini



Malzemeler:  Taban icin : 75 gr oda sicakliginda tereyagi, 75 gr seker, bir yumurta, 150 gr un, 1 tatli kasigi kabartmatozu...Bunlari bir kasede yogurun, kelepceli kaba firin kagidi doseyin ve bu hamuru eliniz yardimi ile bastirin. Bu tabani ben cocu cheesecakelerimde kullanirim...


Sos: 3 yunurta, 200 gr seker, 100 gr tereyagi, 3 yemek kasigi nisasta, 1 paket creme fraiche, 250 gr mascarpone, 500 gr kwark, 1 paket vanilin..Turkiye icin 3 paket labne peyniri ve bir paket sivi krema tavsiye ediyorum, 
Once yumurta ve sekeri mikserde iki dakika cirpin, sonra yag, nisasta, vanilin ekleyip yine cirpin ve sonra diger malzemeleri ekleyin..Bu harci hamurun uzerine dokun, onceden isitilmis firinda 150 derece 50-60 dakika arasi pisirin, kenarlari pembelesince firini kapatin ve 1 saat firinda bekletin ve kesinlikle kapagini acmayin. Bir saat sonra tezgahda 2 saat bekletin, sonrada bir gece buzdolabinda..bu asamada balkabaklari pisirelim

 Balkabakli sos.  1 kg balkabagini soyun, kucuk dilimlere ayirin, 2 cay bardagi seker ile kisik ateste pisirin ve sogutun. Ben bu sefer var olan kabaktatlisini degerlendirdim..Sogumus kabaklari teflon tavaya alin ve ezin, kisik ateste pisirin. Yarim su bardagi soguk suya 2 yemek kasigi nisasta, 1 tatli kasigi tarcin ve 1 cay kasigi zencefil tozu ekleyip karistirin, tavadaki kabaklara ekleyip orta ateste kavurun ve ekle isleminden sonra 2 cay bardagi su ekleyip pisirin, devamli karistirin. Pismesi sart diger sekilde nisasta kokusu hakim olmasin.. Pisirdiginiz sosu cheesecake uzerine yayin, tezgahta ilitin ve bir gece buzdolabinda bekletin..

Ben bitter cikolata eritip susledim ve findik ekledim garnitur olarak...susleme islerini hic beceremem, fazla ugrasmak istemem..bunla idare edelim:))



 Cheesecake yesil cay ile tuketilirse fazla kalorisi kalmaz, yaglar hemennnn erir diye umud eden insanlardanim:))

Zara..bir atese attin beni..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder