Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2 Eylül 2014 Salı

Tanti corbasi

Merhabalar!
Bu yil Turkiye tatilimi hastalanmadan bitirdigime seviniirken, geri gelmeme bes gun kala hastalandim:( Demek ki evrene cagri gondermemek gerekiyormus azizim..Hasta olunacak en iyi evde anne evidir, bu da baska bir gercek:)) Annemin elinden kis aylarina yakisir, hastalara sifa dagitan bir corba efendim..
Son uc gundurde ben Hollandada hava degisiminden dolayi yine hastalandim, yarin bu corbayi kimse bana yapamayacagi icin kendim kuzu kuzu mutfaga girer yaparim insallah....
 Malzemeler:
2 adet rendelenmis havuc
2 yemek kasigi siviyag
1 yemek kasigi un
1 avuc tel sehriye
1 adet tavuk bulyon
1 adet yumurta sarisi
yarim limon, su, tuz
 Yapilisi: Oncelikle tenceremize yagimizi alip, rendelenmis havuclari soteleyelim.
 Diger bir kapta 1 litre sicak suyun icerisine bir bulyon atip, erimeye birakalim
 Diger tarafta yarim limon suyunun icerisine bir yumurta sarisi ekleyelim ve guzelce cirpalim

 Sotelenmis havuclarin icine unu ekleyip, 1 dakika daha kavurun
 Sonra bulyonlu suyu ekleyip, tel sehriyeleride atip pisirmeye devam edelim
 SEhriyeler pisince yumurta/ limon suyu karisimina yavas yavas corbanin suyundan ekleyip terbiye edelim...
 Tencerenin icindeki corbanin yarisini terbiye edelim
 Sonra yine tencereye dokelim ve bir tasim kaynatip altini kapatalim, yumurtayi pisirmeye gerek yok..


 Servis yaparken karabiber ekleyiniz. Bulyon tuzlu oldugu icin tuza gerek kalmaya bilir..corbanin kivamini koyu bulursaniz su ekleyin piserken..
 Afiyet sifa olsun..
Bu sozu pek tuttum bu aralar..
Kazim Koyuncu..tsira, nana..sozleri anlamasanizda bile melodisi yeter..bu klipte alt yazi var ne mutlu:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder