Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Eylül 2014 Salı

Jelatinsiz Panna Cotta

Merhabalar!
Her gurbette yasayan muslumanin basina gelir, bilmeden jelatinli tatli yemek:(( Siz ne kadar dikkat etmek istesenizde, saticilarin cogu bile jelatinli hazir urun sattiklarindan bihaberdir.  
Kucuk bir animi anlatayim. Yillar once Turk Sivil Havacilik ekibinde calistim, Amsterdamin gobeginde bizi bir Italyan restorana iftara goturduler, ki hepsinin sahibi ve calisani Turktur.. Grupta sadece iki musluman bayaniz..Lazistanli  mekan sahibi amcamiz geldi yanimiza " siz kesin orucsunuz"dedi.. Dedik evet iftara geldik.."o zaman birazdan baharatli tereyagi ve sicak ekmek gelecek, sakin o yagdan yemeyin orucunuz bosa gitmesin..cunku onun icinde beyaz sarap var.."Hala minnet duyarim amaaaa amcam zaten senin oraya gelen musterinin cogu musluman, hepsini uyariyor musun? demek aklima gelmedi, yada kendi yagini kendin yap emuceeee de diye bilirdim. Tabi o zaman 20 yasindaydim, simdi 35, ozguven farki var azizim:)) Bu tur olaylarda moralim cok bozulur, kalkar arastiririm jelatinsiz, alkolsuz alternatifleri..
Panna Cotta bir Italyan tatlisi, "pismis kaymak, krema " demek. Icinde sadece sutkremasi, seker ve jelatin var. Napsam netsem derken buldum bir bana gore uygun tarife ve kollari sivadim. Cok basit ve lezzetli, tavsiyem porsiyonlari kucuk tutmaniz:))


 Malzemeler:
1 adet kucuk boy limon
40 gram seker
200 ml sutkremasi, slagroom
Folyo
 Yapilisi:
TEflon tavada kremayi ve sekeri kisik ateste karistirarak kaynatin, kaynamaya baslayinca 1 dakika kaynatin ve sonra atesten alin. Sonra bu karisimin icerisine bir limon kabugu rendesini ve bir limonun suyunu ekleyip karistirin. Turk kahvesi fincani gibi ebadi kucuk kaplara alin. ZAten cok az gramajda oldugu icin 3 kucuk fincan cikiyor bu fincandan. Limonunuz buyukse hepsinin suyunu eklemeyin cok eksi olmasin
 Bardak/ fincana aldiktan sonra uzerini plastik folyo ile kaplayin ve bir gece buzdolabinda dinlendirin...Cilek ile yada karamelsos ile ikram ediniz..

Blogcu olunca hep aramalar icerisindesiniz..Ilk yaptigimda panna cottayi ters cevirip ikram edemedim, kaliptan cikmadi..Sonraki denememde fincani soguk su ile yikadim ve sulu birakip harci ekledim. Ters cevirmem cooook kolay oldu lakin form tutmadi:)) yani siz zahmet edip denemeyin.
Turk blogger ablalarim bircok tarife vermisler panna cotta icin ama hepsinin icerisinde un yada nisasta vardi, kanimca ona pudding denilir ama panna cotta denilmez:))
Jelatin olayina gelince, bu tatli agar-agar isimli bitkisel jelatinle yapilabilirmis lakinnnn agar-agar in jelatin vasfi en fazla 3 saat gecerli oluyor. Tatliyi yapip, 2-3 saat icerisinde yiycekseniz agar-agar kullanin, sonra jelatini cozuluyor..

"Ille de ask istiyorsan azizim, Kible belli, Secde belli.."

DEniz Toprak, Diz dize


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder