Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

5 Eylül 2014 Cuma

Soslu enginar ve Kizartilmis yesil domates


Merhabalar!
Restoranlarda genelde evde yapmadigim yemekleri siparis ederim, zeytinyagli enginarda bunlarin basinda gelir:)) Ama blocgu olupda pes etmek olmaz dedim, aldim iki enginar...sizin oralarda fiyatlar nasil bilmiyorum ama ben bu iki enginara 4 euro verdim, birde dikenleri varmis elime koluma batirdim::) ogrenmenin yasi yoktur degil mi??
Enginarin soslu lezzetinin farkina varinca, hepsini bu sekilde yedim)) next time insallah garniturle yaparim size ve kendime zeytinyagli enginari...


 Malzemeler:
2 enginar
1 limon
100 gr mayonez
1 dis sarimsak
1 tatli kasigi hardal sosu

 Yapilisi: Enginarlarin sapini kesin ve hemen altini yarim limonun suyu ovun ki hemen kararmasin. DErin bir tencerede uzerine su gelecek sekilde koyun ve 20-25 dakika orta ateste pisirin, diger yarim limonun suyunu eklemeyi unutmayin, tuz yok! 20 dakika sonra bir bicak yardimi ile pisip pismedigini kontrol edin, tabak tarafina bicak rahat girerse enginariniz hazirdir demek. Kevgire alin, soguk su falan dokmeyin uzerine, 10 dakikada sogur zaten...simdide sosunu hazirlayalam. Mayonez, ezilmis sarimsak ve hardal sosunu karistirin, bundandan basit sos yom zannimca:))

 Enginarlarin en alt kismindaki yapraklar yenilmiyecek kadar sert, masaya getirmeden onlari koparip atin...




 tek tek yapraklari cikartin, sos batirin ve en ust kismi afiyet ile yiyiniz..disiniz ile orta bolumude yiye bilirsiniz..
 Bu bolum yenilmiyor



 Bu bolum cok ama cok lezzetli, bu bolum benim niyetimi bozdurdu efemmmm



Yesil domates kizartmasi
 Domates kizartmasindan kule yaptim:)) bu resmi pek bir sevdim, bilmem niye..
Tarif okyanus otesinden, Endonez gelinimiz Hani ablamizdan..paylastigi sag olsun benimle..Allah razi olsun..
 Malzemeler:
2 adet yesil domates
1 yumurta
8 yemek kasigi un
8 yemek kasigi galeta unu yada misir unu
tuz, karabiber ve sarimsakli yogurt, siviyag
 un, yumurta ve galeta ununu hazirlayin resimdeki gibi....tuza ve galeta ununa biraz tuz ekleyin..
Domatesleri yarim santim genisliginde kesin, biraz uz ekleyin, ilk once una, sonra yumurtaya ve en son galeta ununa bulayin ve sonra siviyagda kizartin. Ben teflon tavada, az yagda kizarttim...Kizarmis kabak lezzetinde..ekmek arasi yapip yenile bilir, sarimsakli yogurt ile daha guzel oluyor..
..

Mukemmel bir hayatim yok ama her sey icin Alla'a sukrediyorum....Cok sukur edenlerden olalim insallah...

DEniz Toprak hanimdan Aldin aklimi bir bakista..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder