Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Eylül 2014 Perşembe

Yufkali tavuk boregi

Merhabalar!
Biraz mesakketli bir borek ama yapmanizi tavsiye ederim..Dun eski ogrencilerimi ve ablalarini agirladim..onlar anne olmus, anne adaylari olmus, gelin adayi olmus..Hayat ne cabuk gecti, onlar buyudu ben anlamadim..
 Yogunlukta sadece boregin resmini cekmeyi unutmusum ama ortadaki boregi tarif ediyorum:))
 Malzemeler:
1 kg tavuk budu
6 adet yufka
100 gr ceviz
100 gr tereyagi
Pulbiber, ceviz.

Yapilisi:
Tavuk budlarini 15 dakika hafif tuzlu suda duduklu tencerede kaynatalim, suyunu suzelim ve ayri bir kapta bekletelim, lazim olacak. Tavuklari sogutun, derilerini soyun ve kucuk parcalara ayirin etleri.
 Yufkalari paketten cikaralim, firin tepsisine alalim, buzusturelim, uzerine kucuk parca tereyagi koyalim, iki yufkayi ust uste bu sekilde yapalim ve 180 derecelik firinda 3-5 dakika, tereyaglar eriyene dek pisirelim.

 Tavuk suyunun tuzuna bakalim, az ise ekleyelim. CEviz, pulbiber, tuz, tavugu karistiralim.
 Bu sekilde olunca yufkalar firindan alalim
 Burda ekstra birsey anlatmam gerekir. Ben borege basladiktan sonra fark ettim ki plastik folyo kalmamis evde, aluminyum folyoya sardim ama derindondurucudan cikinca cikarmasi zor oldu. Tavsiyem plastikfolyo kullanmaniz.
Firindan cikan yufkayi ortadan katlatin fe plastikfolyonun uzerine alin. Uzerine tavuk suyundan dokunuz, yumusasin ki rulo yapmasi kolay olsun.

 Iki yufkada bu islemi tamamlayin, yufkanin genis tarafina tavuk harcindan koyunuz ve rulo yapmaya baslayiniz.

 Iki yufka sekli bu sekilde, daha kalin oluyor

 bu da uc katli yufkadan yaptigim sarma, ic harci daha zengin
 bu sekilde islemi bitirin
 En sagdaki tek katli yufka, ortada iki katli yufka ve en soldaki uc katli yufkadan yapila borek. Dun iki ve uc katli borekleri pisirdim ve tavsiyem sizin hepsini iki katli yapmaniz:))) Rulolari derin dondurucuya aliniz, en az birgun beklesin. 2-3 hafta icerisinde tuketin derim. Birde cok uzun yapmayin ki hem derindondurucuya sigsin hem de firina...
 Kalan tavuk suyunu derindondurucu buz kaliplarina koydum, corba ve pilavlaracok guzel oluyor..
 Derin dondurucudan boregi cikarin, uzerine mini tereyagi parcalari koyun ve onceden isitilmis firinda 200 derecede kizarana dek pisirin, 25 dakika suruyor ortalama..

 Dun ki misafir masamdan bir kare..
Cici misafirlerden cici hediyeler..

"AsIl Yar Yaradandir, gerisi yarayalan'dir"Hz. Mevlana..

Yavuz Bingol, ay Balam


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder