Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

6 Eylül 2014 Cumartesi

Nutella cheesecake

Merhabalar!
Dillere destan bir cheesecake sevdam var, bir de firina girmeyen turunden olursa keyfime diyecek yok. Gecen zaman icinde pratik sekilde yapilan cheesecake tarifeleri olusturmaya calistim..bu da onlardan bir tanesi..evde olan malzemeleri kullanarak yaptim..Bu cheesecake in en zor kismi buzdolabinda 24 saat kalmasi:((
 sag kosedeki minik parmagi gordunuz mu....
 Bu arada findik sevdasina tutuldum...malesef etraftada taze finduk yok..Aksaraydan annemin aldigi taze findigi koklayarak tuketiyorum..Lazistanli es, dost, dusman, arkadaslarima burdan sesleniyorum, hani nerde benum findugummmmmmm:)))
 Malzemeler:
100 gr tereyagi, mumkunse tuzsuz olsun
100 gr cekilmis findik
100 gr burcak kurabiye
Sos icin
70 gr pudra sekeri
200 gr labne peyniri/ roomkaas
6-7 yemek kasigi nutella
Suslemek icin finduk
 Yapilisi: 100 gr tereyagi, 100 gr cekilmis findik ( tum findiklari robotta inceltin) ve 100 gr cekilmis kurabiye..Teflon tavada hepsini 2-3 dakika eritin ve guzelce karistirin
 Kelepceli kek kalibinin altina firin kagidi doseyin. Ben 26 cm lik kalib kullandim, isterseniz daha kucuk bir kalib kullanin, cheesecakeniz biraz daha yuksek olur..
 Bu sekilde bastirarak diziniz ve buzdolabinda 1 saat donmasini bekleyiniz
 Sonra sos icin 70 gr pudra sekerini 400 gr labne peyniri ile cirpiniz

 Sonra 6-7 yemek kasigi nutella ekleyip tekrar cirpiniz..ben  kasik kullandim, tadina bakarak siz kendiniz karar verin
  Buzdolabindan tabani cikarin, sosu ekleyin ve duzleyin..en zor kismi simdi basliyor, bekle bir 24 saat:))) ama emin olun, sabriniza degecek..ben cikolatayi fazla sevmem ama esime gore "allemachtig prachtig" olmus..once mutlu edermis bu pasta sonra sisman, alinan kaloriler akla gelince:))
Bu pastayi dun yaptim, yogun istek uzerine en acilinden yaziyorum:)

Ben servis yaparken Zeyd dayanamamis...parmak izi ona ait..Zaten dun yaparken islemler bittikten sonra guzelce kasiklari aldi ve temizledi kaseyi..."cok guzel omus anneeee". bualsik falan kalmadi)))

"Anladim Allah'im, ben bu basi sana egince, sende bu basi kimseye egdirmiyorsun"

Deniz Toprak, Korkarim gideceksin...bu aralar bizim evde bu bayan dinleniyor..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder