Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

31 Ağustos 2014 Pazar

Salatalik yemegi

Merhabalar!
SEverim Anadolu kadinin tutumlulugunu, yeni tadlar pesinde olmasini..Bizim oralarda yapilir bu yemek, bahcedeki salataliklar biraz irilesince bu sekilde degerlendirilir, israf olmaz..Tadi kabak tadinda..Hollandada zaten taze salatalik bulmak imkansiz, her daim yapila bilir:)) 
Annemin ellerin saglik, o yaparken ben cektim..Bu tatil anne yemekleri ile hasret giderdim, simartildim, ogrendim ve kendi evime gelince mutfagimi ozledigimi fark ettim..annem yasak koydu, tatildesin dedi, dinlen dedi ,onun mutfagina girmek istedigimde amaaa burda oyle diyen kimse yok annnemmm, eller kadir kiymet bilmiyor diyor, arabeske baglamadan hemen tarife gecelim:))


 Malzemeler:
2 salatalik
4 yemek kasigi siviyag
1 sogan
2 domates
2 biber
1 yemek kasigi salca
tuz, karabiber
2 yumurta
 Salataliklari soyun, ikiye bolun, cekirdekleri bir kasik yardimi ile cikartin ve sonra 2 cm genisliginde kesin..tuzlu suda 3 dakika haslayip hemen soguk suyun altinda sogutun..


 Tencerede margarin/ siviyag karisimini eritin ve sogani soteleyin
 Sonra biber ve domatesi ekleyin, ardinda salcayi..
 Salataliklari ekleyin, tuz ve karabiber ekleyin ..Diger bir kapta iki yumurta cirpin ve yemege ekleyin..Yumurtalar pistikten sonra yemegimiz hazirdir. Afiyet olsun
 Sucuk seviyorsaniz sucukta ekleye bilirsiniz..
Babam, sevgili babam kuzenlerime demis " Kiymet hep Hollandada hamarat, buraya gelince birazda sizlere yapsin bu yemeklerden "  Kuzenimin misafirlerine hazirladigimiz masa:))

Aksarayda arabada dinledim bu parcayi ve fark ettim bu aralar Lazistan muziklerinden hoslandigimi..
Yudum, esmesun ayruluk


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder