Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

4 Nisan 2013 Perşembe

Sushi

Merhabalar!
Bu aksam iki cici kizkardesi ilk defa evimde misafir ettim, hos muhabbet ve bol kahkalardan sonra yazilan keyifli bir yazi olacak insallah! Rukiye arkadasimiz 3 ay once ikiz erkek bebegin annesi oldu, ve ilk defa onlari babalari ile basbasa birakip bizi onore etti, ilk bana gelince tabi simardimda simardimmmmm. Ablasi Ayse ise gecen hafta facebookta ekledigim sushi resmine " demek sushi yapabilen arkadasim var ha? " yorum atinca bu aksam kacinilmaz oldu benim sushi yapmam.
Ilk sushi yi 7 yil once yaptim, cok moda olmustu bizim buralarda ama icerisinde sake/ pirinc sarabi olunca Japon restoraninda yiyemedim malesef:( Ama bana iyi bir vesile oldu, aradim arastirdim evde kendim yaptim, misafirlerde begenince kanaat getirdim guzel olduklarina:)
Gelelim Turkish Halal style Sushi yapiminaaaa, follow the pictures please:)

Bu aksam ki sunum, resim cok yakindan cekilince sushiler epey bir tombul gozukmus:)

Malzemeler: 1 su bardagi Tosya pirinci, somon fume 200 gr ( gerookte zalm), salatalik, 2 yk sirke, tuz, 4 yaprak kurumus deniz yosunu nori, zeewier marketlerde bulunur..ve rulo yapmak icin bamboe rol

1 su bardagi pirinci 3 su bardagi suda tuz ekleyerek lapa olana kadar haslayin, suzun ve icerisine 2 yk sirke ekleyin. 1 saat bekleyin sogusun pirinc. Sonra rulo nun uzerine yosun yapragini alin, uzerine pirincin 1/4 sunu alip yasittin, sonra somon ve salatalik eklensin. Salataligi soyduktan sonra uzunlamasina 4 e bolun, yosun yapraginin ebadinda boyu olsun.
Yukaridaki islem yapildikta sonra rulo yapiniz, yosun yapraginin son kismini su ile islatip yapistirin, 20 dakika bekletin ve kesip servis ediniz. Avokado ve ton baligida balik cesidi olarak kullanilabilir. Yerken soya sosu ve aci wasabi sosu ile ikram ediniz..Soya sosu cok tuzlu oldugu icin pirincin suyuna fazla tuz eklemeyin.
Bu arada ben rulo yaparken esim sagolsun resim cekti..annesini bir saniye bile yanliz birakmayan Zeyd yine yanimda ve sacini basini ve mavi kazagi gorebilirsiniz...
Kenari kesilmis sushi...
Bu aksam ki masamizda fistik ezmeli pogaca, tavuk salatasi, kuru patlican dolmasi, icli kofte, mantar sote ve sushi vardi...zamanin nasil gectigini fark etmedigimiz, gulmekten gozlerimizden yaslar gelen bir sofra oldu..iyi varsiniz hayatimda dedigim iki kardese tesekkur ediyorum..

Sushi, Japonya, Baris Manco kurdugum ilk baglanti:)) Allah Rahmet eylesin..



2 yorum:

  1. Nedense cok onyargim var bu sushi ye ))HIc yemedimm)size afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Eminecim, bencede coook super degil ama modern caga uydum:))

    YanıtlaSil