Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Nisan 2013 Pazartesi

Ravent, Isgin pastasi..rhubarb pie..

Merhabalar!
Rabarber taart, rhubarb pie diye bircok kez ismini duydugum bu pastayi bir blogcu olarak denemem sart diye dusundum. Turkce anlami ravent yada isgin olarak geciyor, eksi bir tadi var bu muhtesem guzel renkli bitkinin. Markette gorunce aldim, internette tarifleri dolastim ve en son bu sekilde yapmaya karar verdim.
Bugun esimin dogum gunu olmasi sebebi ile bu aradada ona pasta yapmis oldum, bir ravent ile iki kus vurdum hesabi yaniiii:)) 
Ben raventleri soyarken yedim eksi olunca hosuma gitti, Zeyd tadina bakti oda begendi, receli guzel olurmus diye duydum ama inanin cig yemesi bile super...bir salata yapmam sart oldu :))

Malzemeler:
500 gr ravent
1 paket milfoy hamuru, 450 gr
200 gr seker
100 gr un
1 adet vanilya sekeri
4 yumurta
pudra sekeri

Yapilisi icin resimlere bakiniz..
Uzerine pudra sekeri dokmeden olmaz..
                                                        wanna piece?:))
                                                      Rabbimin yarattigi guzellik ve muhtesem bir renk cumbusu..
 Raventleri yikayip, 3 cm buyuklugunde dograyin. DErin bir kabin icine alin ve uzerine bir paket vanilya sekeri ekleyip 15 dakika bekleyin. Bu arada milfoy hamurlarimizi kenarli kek kalibimiza alalim. Ben once baking paper kullandim, cabuk ciksin kalipdan diye. Hamurlari biraz verev sekilde ust uste kek kalibinin ustune yapistirin, alt tarafina 2kat hamur yapin cunku ravent suyu akacaktir. Hamurlari ekledikten sonra icerisine raventleri aliniz.
 200 gr seker ve 100 gr un karisimini raventlerin uzerine serpiniz. 4 yumurtayi guzelce cirpin, hamurun kenarlarina surun ve kalan kismi un ve seker karisiminin uzerine dokun. Bicak yada kasik yardimi ile raventlerin icerisine girmesini saglayin. 180 derecelik firinda 40 dakika pisirin. Firindan cikarir cikarmaz pudra sekeri ekleyin. Afiyet sifa olsun, 1 gun bekletince daha lezzetli oluyor soyleyeyim!!
   Ben mutfakta pasta ile ugrasirken oglumda babasi ile yeni oyunlar pesinde. Klasik cocuk iste, evin ici oyuncak dolu ama bizim oglan kendine yeni oyunlar, oyuncaklar bulmus:))



GEldigin yeri unutursan, gidecegin yerde kayip olursun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder