Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

14 Mart 2014 Cuma

Meyveli turta, obstkuchen


Merhabalar!
Birkac gundur niyetleniyorum bu tarifeyi yazmaya ama malum yogunluklar olunca kaldi bu zamana:))
2009 yilinda sevgili Irfan hocam ve hanimi Ayse ablamin hediye olarak bana obstkuchen kalibi hediye ettiler. Gel zaman git zaman, birgun yaparim dedim ve kismet gecen haftayaymis...yine google ve youtube sayesinde bir tarife uyguladim..Yaz sezonunu, cilek sezonunu actim ben bu turta ile:))
Birde instagramda paylastikca bu turtalari, hamurunu, kremasini soran arkadaslarim sayesinde ozguvenim geri geliyor:)) evet, i can make pastry:))

Bu ilk yaptigim pasta idi, itiraf etmeliyim ki daha sonra yaptiklarim daha guzel oldu:))bir hafta icerisinde 6 kez yapilmistir efemmm. en buyuk iltifat kayinbabamdan idi "hazir mi aldin kizim? " ....
 Malzemeler: 3 yumurta, 3 yemek kasigi soguk su, 150 gr seker, 150 gr un, 1 vanilin, yarim cay kasigi kabartma tozu,  krema icin: 500 ml sut, 2 yemek kasigi seker, 2 yumurta sarisi, 2 yemek kasigi nisasta Sos icin: 250 ml meyvesuyu, 1 yemek kasigi nisasta, 2 yemek kasigi seker..

 Firini 180 derecede isitin, turta kalibini yaglayin ve unlayin.
3 yumurtanin beyazini mikser ile kopurene kadar cirpin, yarim cay kasigi kabartma tozu ve sekeri ekleyip cirpmaya devam ediniz, 2-3 dakika surer.en son olarak 3 yemek kasigi soguk suyu ekleyin ve bir kez cirpin. 3 yumurtanin sarisini diger bir kapta catal yardimi ile iyice cirpin, opsiyonel olarak yarim limonun kabugu rendesi ekleye bilirsiniz..Yumurta akinin uzerine sarilari ekleyin ve spatula ile sakin sakin karistirin, havasi kacmasin:))
 150 gr unu eleyerek yumurtalarin uzerine ekleyin ve yine sakince karistirin..
 Tereyagi ile yaglanmis ve unlanmis kaliba hamurumuzu alalim ve firinda 20 dakika pisirelim, fazla piserse yumurta kokusu belirgin oluyor..
Krema icin.. 500 ml, 2 su bardagi sutu tavaya koyup, kisik ateste kaynamaya alalim. Diger tarafta 2 yumurta sarisi, 2 yemek kasigi seker, 2 yemek kasigi nisasta, 1 vanilin ve 2 yemek kasigi sut ile karistirin..yumurtanin beyazini atmayin, baska bir tarifede kullanacagiz insallah:))
 Tavadaki sut kaynamaya baslayinca sosu ekliyoruz ve 1 dakika hizli karistirip, krema kivami olunca ocaktan aliyoruz ve 5 dakika sogutuyoruz. Bu arada bu krema cok hafif, eger biraz daha tatli olmasini dilerseniz seker oranini cogaltin..
 5 dakikadan sonra mikser ile 3 dakika cirpiyoruz, kivami akici olana kadar..
 Meyveli turtalin uzerindeki meyvelerin kararmamasi icin tortina, taartina isimli hazir karisimlar var, genelde hayvansal jelatin icerdigi icin ve kendi taartinami yaptim..renkli olmasini isterseniz, kullandiginiz meyvenin renginden icecek kullana bilirsiniz. Ornegin, ben cilekli turta icin cranberrysuyu kullandim. Transparan olmasini isterseniz su kullanip, seker kivamini fazlalastirin.
 1 su bardagi cranberry suyunu tavaya alin ve kaynatin. Diger taraftan 1 yemek kasigi nisasta ve 2 yemek kasigi sekeri, 2 yemek kasigi cranberry suyu ile sos haline getirin
 Tavadaki icecek kaynayinca yaptigimiz sosu yavasca ekleyin ve hemen cirpmaya baslayin ve ocagi kapatin.
 Bir dakika bekledikten sonra cileklerin uzerine ekleyin..
 Seftalili turtada konserve seftali kullandim. Konserve suyunu taartina yapiminda kullandim..
 Yumurtalarimizin akini atmayalim, sonra insallah hindistancevizli kurabiyeler yapacagiz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder