Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Mart 2014 Perşembe

Limonlu cheesecake

Merhabalar!
Resmi olarak bahara henuz girmemis olsakta, ben bahar yorgunlugu ile tanistim hemencecik..Tarifeler birikti, telefonum resim dolu ama kafam hepsinden dolu olunca ancak iki hafta sonra yazi yaziyorum...olur boyle seyler degil mi...
Gelelim bu guzel tarife..Amerikanlardan arifetarifgerek sayfasinda gormustum, ordaki peynir orani korkuttu beni..light versiyon arayisina girdim ve cozdum kendimce..
Size tavsiyemiz birgun buzdolabinda bekletmek, eger ben bu tavsiyeye uysaydim kekimizin goruntusu daha guzel olacakti emin olun..
 Esim cok begendi, yazlik cheesecake ilan etti..
 Taban icin..1 su bardagi orta boy cekilmis ceviz, 1 paket Eti Burcak kepekli kurabiye, 5 yemek kasigi tereyagi..Tereyagini tavada eritin, cevizi ve ince cekilmis kurabiyeyi guzelce harmanlayin. Kelepceli kek kabinin altina folyo, uzerine firin kagidi gecirin. Sonra harcimizi dokelim ve kasigin arka tarafi ile bastira bastira sekil verip buzdolabina alalim, sertlessin biraz..
 kremali karisim  icin..1 paket sivi krema, 1 paket labne peyniri- roomkaas, 500 gr kwark..Turkiye de kwark bilinmedigi icin size tavsiyemiz 750 gr labne peyniri kullanmaniz..1 su bardagi seker, 1 limon kabugu rendesi, yarim limon suyu, 2 yumurta, 2 yemek kasigi un, 1 yemek kasigi nisasta, 1 vanilin..
Firininizi 170 derecede isitmaya baslayin. Seker ve labne peynirini mikser yardimi ile iki dakika cirpin, sonra kwark ve sivi kremayi ekleyin. Vanilin, nisasta, un, limon kabugu rendesi ve limon suyunuda ekledikten sonra cirpmaya devam edin, homojen bir kivama gelene kadar. Yumurtalari ekledikten sonra fazla cirpmayiniz. Kek kalibina dokunuz ve 50/60 dakika arasi pisirin. Kek kalibini icine su koydugumuz bir tepside pisirmemiz gerekiyor, o yuzden ilk asamada folyo ile sardik sarmaladik kalibimizi. bu nokta onemli! Kekimizin aslinda rengi sarimtrak olunca firindan cikariniz, benim ki bu sefer biraz fazla kizardi..Firindan cikardiktan sonra 1 saat ilimasini bekleyin, sonra buzdolabina dinlenmeye alin, en az iki saat..

 Sos icin..1 yemek kasigi nisasta, 1 yumurta sarisi, 1 limon kabugu rendesi, 1 turk kahvesi fincani seker, 1 vanilin, 2 yemek kasigi tereyag, 150 ml limonsuyu , ortalama 3 limonun suyu, 100 ml su. limonsuy ve su toplam 250 ml olacak, fazla limonlu istemezseniz olcusunu gonlunuze gore ayarlarsiniz.
 Tereyagi ve vanilin harici butun malzemeleri sos tavaniza aliniz ve guzelce cirpiniz, nisastayi iyi eritin. Kisik ateste pisirin, pelte kivamina gelince atesten aliniz, vanilin ve tereyagini ekleyin ve cirpmaya devam edin. Sogumus olan cheesecake in uzerine dokunuz ve bir gece buzdolabinda bekletin, if possible!


 Benim kekin cok fazla pismis hali..
 Istediginiz sekilde susleyiniz..

Bu aralar halimiz bu..



Sezen Aksu..vazgectim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder