Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Kasım 2010 Pazar

Nane Receli

Son hali
Sekerli hali
Taze nane yapraklari
Evet, bir onceki yazimda kar beklentimden bahs etmistim. Cumartesi sabahi Nese arkadasimdan aldigim bir sms ile uyandim "Gunaydin, gozun aydin kar yagiyor kiymetlim". Hemen yataktan firladim ve evetttt, kar! Cok sevindim ama cumartesi gununun bizim icim alisveris gunu oldugunu unutarak. Karda kista alisveris disardan gorundugu kadar romantik ve zevkli olmuyor:)) Bu arada Hollanda meteoroloijisine guvenmiyorum, carsamba gunu kar bekleniyor denildi ve biz ancak cumartesi gunu kar gorduk, ne is??:))

Gecen bir blogda gordum, nane receli yapimini ama maalesef hatirlamiyorum sitenin adini:((. Bende yaptim ve eger degisik bir recel tadi ariyorsaniz sizde deneyin! Resimdeki tabagin 2 misli cikiyor, cok fazla birsey degil. Yarin anneme goturecegim bakalim oda sevecek mi:))

Malzemeler:
50 gr nane yapragi
150 gr seker
1/2 su bardagi su
1/2 limon suyu.

Yapilisi:
Nane yapraklarini yikayip, tencereye aliniz. Uzerine sekeri ekleyip, eldivenleriniz takiniz, guzelce yedirin. Bu islem 2-3 dakika suruyor. Bu islemden sonra kapagi kapatip, 24 saat dinlenmeye aliniz. 24 saatten sonra ocaga alip, uzerine ilk once suyu ekleyiniz. Su kaynayip bitmeye yaklasirken limon suyu ekleyiniz. Hafif sulu, serbetli birakiniz. Soguduktan sonra ikram edebilirsiniz. Afiyet olsun!

3 yorum:

  1. Kıymetcim, nedir bu kış, kış reçel filan?
    Ellerine sağlık.
    Bloglarda, sonra televizyonda çok gördüm fakat hiç de cesaret edip yapmadım.
    Yazın denemeye niyetlendim şimdi okuyunca.
    En iyi dileklerimle,
    Cafeterya Ginkgo Biloba

    YanıtlaSil
  2. hmm nane receli..
    Ilk defa duydum kiymetcim ama senin damak zevkine cok guvendigimi biliyorsun o yuzden firsat bulursam (umarim) yaparim birgun..
    Ayrica sms ime cok sevinmissin bundan sonra her cumartesi sabahi sms yazacagim sana:))

    optum canim

    YanıtlaSil
  3. gulum bi de tadina baksakta yapsak.. hayr

    YanıtlaSil