Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Ekim 2014 Çarşamba

Ev yapimi yogurt

Merhabalar!
Anac sutlac bir anne olunca kalkar evde yogurt yaparsin iste boyle:) Kaza ile buzdolabinda unuttugum yogurt 7 hafta sonra hala bozulmamis, ilginc bir olay. Demek icinde ne kadar koruma maddesi, zararli maddeler var diye dusundum ve annemde ogrendigim usul yogurt yapimina basladim. 
Hollanda'da sut yavan, yari yagli ve tam yagli olarak satiliyor ama tam yaglinin bile yag orani dusuk, Zeyd yiyecek diye ben sute sut kremasida ekledim. Malesef yakinimizda sut alabilecegim bir ciftlik yok, kendi capimda cozumler uretiyorum efemmmm
 Yogurt pekmez gibi bir lezzeti veren Rabbime sukurler olsun....Cocuklugumda seker ve yogurt karisimini cok severdim ve babaannem rahmetli israrla pekmezli yememi isterdi, daha saglikli diye. Bende aynen onun yaptigi gibi bu lezzeti ogluma sevdirmeye calisiyorum:)
 Yogurt yapiminda kullandiginiz tahta kasigin temiz olmasina dikkat edin. 1 litre sutu onceden su ile calkalanmis tencereye alin ve kisik ateste, arada bir karistirarak kaynatin. Ben daha yagli ve lezzetli olsun diye sut kremasi ekledim.
 Yogurdugumuzu 5-6 saat dinlendirecegimiz tezgah temiz olsun ve mumkunse o saatler icinde kullanilmasin. Tezgahin altina once bir altlik koyalim ki tenceremizin sicakligi hemen gitmesin ve uzerine kalin bir battaniye serin.
 Sutumuz kaynadiktan sonra kisik ateste 3-4 dakika kadar kaynatin ve karistirmayin ki uzeri kaymak tutsun. Kaymaksiz istiyorsaniz yogurdunuzu karistirin, no worries.


 Sut tenceresini battaniyenin uzerine alin ve kevgir kapatin, kevgirin uzerine temz bir mutfak havlusu. Bu sekilde kondens/ nem olusmaz ve kaymaginiz daha sert olur.
 Buraya gelince biraz gulelim:)) Ben serce parmagim ile sutun sicakligini olcup yogurt yapamadim ablalar:)) birkac denemeden sonra gittim Blokker dan et termometresi aldim ve bu sekilde yogurt mayalaya bildim:)) Diger ablalara gibi bu isi ogrenemedim, sorry:) 45-50 dereceye gelince sutumuz mayalanmaya hazirdir demek. Kaymagin kenarindan olcun ve termometreyi 2 cm icinden olcun. Sizde daha hijyenik ve kolay mayalamak isterseniz bu termometre sart:))
 Yogurt mayalamak icin mayaya ihtiyac var, ben Albert Heijn Bulgaarse yoghurt kullaniyorum. Temizbir kaba 1 tatli kasigi seker, yarim cay kasigi tuz ve 1 dolu yemek kasigi yogurt ekleyip, tencerenin kenarindan 2 yemek kasigi sut alin ve karistirin. Tuz yogurdun omrunu uzatir, seker ise cabuk eksimesini onler, rahmetli anneannemden tiyolar..


Kenarindan mayayi dokunuz ve yavas yavas karistirn ve kaymagi bozmayin. Sonra tekrar kevgir, mutfak havlusu ile kapatip, fazladan iki adet battaniye ile kapatin. 4 saat beklesin ve sakin acmayin bu arada. Sonra acin ve katilasip katilasmadigina bakin. Eger tam tutmadiysa, kettle da su kaynatin, yogurt tencerenizden daha genis bir kaba kaynar suyu koyun ve yogurt tenceresini ortasina birakin, uzerine bir battaniye ortun ve 2 saat daha bekletin. Buyuk bir ihtimal guzel tutar.Birda anneannem hep tahta kasik kullanirdi..6 saatten sonra buzdolabina alin ve mumkunse birgun buzdolabinda bekletin ki mayasi daha iyi tutsun.

 Bu resim alakasiz oldu amaaa ben tupperware da mayaliyorum ve cokda guzel oluyor ve bizim evde yogurt sarimsak ikilisi cok ama cok sevilir:)) Buzdolabinda agzi kapali tencerede, kapta bir hafta muhafaza edebilirsiniz
 Yogurdun suyu sifa, hergun bir bardak icseniz olur amaaaa sert bir yogurt istiyorsani kaymaginizin uzerine islatilmis mutfak pecetesi koyun, kullandikca pecete islanacak ve suyunu cekecektir. Ben yogurdun kaymagini kahvaltida ekmegin uzerine surup bazen bal, bazen aci pul biber ile yerim, tavsiye ederim acayip fazla kalori ve enerji veriyor:)))


"Birkac gunluk omre aldanip da yarin Hakkín huzurunda mahcup olmayiniz!" Hz. Ebubekir


Turgay basyayla, ah sensiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder