Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

3 Ekim 2014 Cuma

CITIR manti

Merhabalar!
Citir manti epeydir yaptigim fakar bir turlu zaman bulupta buraya eklemedigim bir lezzet. Evde taze yufka oldugunu zannedince girdim mutfaga, yine yaptim, resimledim ve iki gun sonra buraya ekledim, bravo bana:))
Birde sunu soylemeden gecemeyecegim. Turkiyede olsam ben kesin cok obez bir bayan olurdum!! Ordaki taze yufkalari gordukce icim gidiyor cunku burdaki yufkalar beni bu sefer rezil etti:((( Turkiyede bir kg yufka 4 TL iken burda 6,75 euro yani 17 TL civari..inanilmaz! Boyle giderse oturur acarim yufkami diyorum, :))


 
Yufkalarin azizligine ugramasaydim butun mantilar yukardaki sekilde olacakti ama yufkalar parcapincik olunca rulo seklinde gul boregi yaptim. Lezzet farki oldu, cunku citir mantilar gercekten citit citir iken digeri borek kivaminda oldu:((
 Malzemeler: 4 adet taze yufka, bir adet sogan, 500 gr kiyma, yarim bag maydanoz, 1 adet bulyon, nir kase siviyag , tuz ve sicak su
Sos icin sarimsakli yogurt ve tereyagli salca/ biber
 Yapilisi: Sogani kupkup dograyin, maydanozu ince kiyin, kiyma ve cok az tuz ile guzelce harmanlayin. Fazla tuz olmasin cunku bulyon tuzlu...
Yufka hamurunu ince bir firca yardimi ile hafiften yaglayiniz ve ortadan kesiniz. kiymali harctan en genis tarafina ekleyip rulo yapiniz. Resimde benim yufka ile mucadelem belli, paramparca olmus yufkam



 Rulonuzu 2-3 cm lik parcalar halinde kesiniz, firin tepsisine aliniz. Firini 180  derecede isitin. Tavuk bulyonu 1 bardak sicak suyun icinde eritin.
 Her bir mantinin uzerine biraz bulyon suyu gezdirin ve firinda kizarana dek pisirin. Ortalama 20 dakika suruyor

 Citir manti yapmak zor olunca gul boregi seklinde yaptim, oda yenildi:))


Kardesimden gelen mesaj, welcome Kurban 2014:))



Sami Yusuf Eid Song..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder