Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

15 Temmuz 2013 Pazartesi

Quinoa / Kinoa

Merhabalar!

Blogcu olmak cok zor bu devirde:)
Yeni bir urunun namini, sanini duyan o urunu size hediye eder..."gir mutfaga, bu cooook faydali besini sevdir bize" der gibisine..eli mahkum acizane ben google teyzenin bilgilerinden faydalanmak icin hummali arastirmalara girer, cunku bu urun cok yeni ve fazla kullanilmiyor Avrupada..Lafi uzatmayalim, sevgili Hayriye ablacim kendi capimda yaptigim bu salatayi sevmis, durmak yok arastirmalara devam diyor:) Kardeslerim ve komsum Dilektenden onay aldim, belirtmeden gecemeyecegim, mutevazi olamayacagim sayin okuyucuuuu
Kinoa nedir, ne degildir yazinin alt kisminda Vikipedia bilgilerini okuyabilirsiniz, ben tuttum bu urunu insallah daha cok kullanacagim..beni izlemeye devam edin:)
 Kinoa sunumu..
 1 su bardagi kinoa yi 2 su bardagi su., 2 yemek kasigi siviyag ve bir sebze bulyon tablet ile kisik ateste 15 dakika pilav pisirir gibi pisirdim..

 Pisirdikten sonra bir saat sogumaya biraktim..

Yesil sogan, nane, rendelenmis havuc, limon suyu, Meksikan fasulyesi, misir konserversi, turuncu biber, zeytinyagi ve tuz karisimi ile harmanladim. Kinoa LAtin Amerikan urunu oldugu icin misir ve fasulye cok yakisti. Kisir a benzer bir lezzet ortaya cikti, ozellikle bayanlar icin vitamin deposu olmus:)
Cok bereketli bir salata oldu, iftar icin birkac haneye gonderildi, gurbette Ramazan hissini yasatmaya calisiyorum kendi cercevemde..

Kinoa

Vikipedi, özgür ansiklopedi
(Quinoa sayfasından yönlendirildi)

Peru'da 3.800 metre irtifada kinoalar.
Kinoa, yenebilir tohumları için tarımı yapılan Chenopodioideae alt familyasından bitki. Tahıllara benzer yönleri olsa da Buğdaygillerden değildir, ıspanakve pancar gibi bitkilere daha yakındır.
Kinoa, Keçuva dilindeki kinua sözcüğünün İspanyolca söylenişinden gelmektedir.
Kinoa tarımına BolivyaPeruEkvador ve Kolombiya'nın And Dağlarıüzerindeki yörelerinde 3.000 ila 4.000 yıl
 önce başlanmıştır. Yine arkeolojik verilere göre günümüzden 5.200 ila 7.000 yıl öncesine kadar da insanlarca
 doğadan toplanarak yenmekteydi.[1] İnkalar tarafından tarımı yapılır ve manevi değer atfedilirdi. [2]

Ekvador'da kinoa hasadı.
Tahıllara kıyasla kinoanın besin değeri oldukça iyidir. Lizin gibi temel amino asitler ve bol
miktarda kalsiyumdemir ve fosfor içerir.[3] 100 gram kinoa 372 kalori, 5,8 gram yağ, 69 gram karbonhidrat,
 6 gram lif içerir.[2]
Hasattan sonra tohumların saponin içerdiği için tadı acı olan kabuklarından ayrılması gerekir.
 Kinoa genellikle prinç ile aynı şekilde pişirilir ve çok çeşitli yemeklerde kullanılır.
 Kinoa yaprakları, ıspanak gibi bir yapraklı sebze olarak da tüketilebilir, ancak bu şekilde satıldığı nadir görülür.




Su andaki hissiyatim bu...kalbim sizliyor..Misir icin, Dogu Turkistan icin, Suriye icin, Bosna HErsek icin,
 Myanmar, Arakan, Filistin..bu liste uzar malesef..
Sabahta radyoda bu ilahiyi dinleyince paylasmam gerek diye karar verdim..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder