Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

17 Ekim 2010 Pazar

Velibah

Istanbul yolcusu kalmasin!!! Insallah birazdan 1 haftalik bir tatil icin Istanbuldayiz. Guzel resimler elde edersem sizlerle paylasirim insallah. Degerli arkadasim Hayriye Istanbul tatilinden once bana cook guzel bir ziyafet cekti, malum ikimizin esi Burdurda askerlik yaparken bizde burda birbirimizin destegi olduk. Apartmandan komsularimda sagolsunlar beni yalniz birakmadilar ve onlardanda super tarifeler aldim. Istanbul donusu epey bir yazilacak yazim var:))
Gelelim Velibah tarifemize....

Velibah bir Cerkez coregidir, ozelligi mayali hamurdan yapilmasi ve patatesli olmasi. Sevgili arkadasim Hayriye, hayir kendisi Cerkez degildir:)) yapti bu guzel lezzeti ve bende burdan sizinle paylasiyorum. Tekrar ellerine saglik canim!




Malzemeler:
1/2 kg un
1/2 paket yas maya
1 yumurta
1 tatli kasigi tuz
ilik su


Patates harci:
1/2 kg patates
125 gr tereyag
tuz

Hamuru yogurun ve mayalanmasini bekleyin. Patatesleri haslayin, soyun ve pure haline getirip icerisine tuz ve tereyagini ekleyini. Mayalanmis hamurdan bezeler alin ve beze sayisi kadar patates puresindende bezeler olusturunuz.

Beze hamuru alip, eliniz ile aciniz. Ortasina patates harcindan ekleyip hamuru kapatiniz. Sonra yine ellerin yardimi ile hamuru buyutunuz, tavada pisirip uzerine tekrar tereyag surunuz.

Cok lezzetli, kesinlikle yapmanizi tavsiye ediyorum!

2 yorum:

  1. canim hayirli yolculuklar iyi tatiller.
    Bu arada bloggun hayirli ugurlu olsun tatilden dondukten sonra hergun bir tarif bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  2. Sagol canim, bende senin katkilarini bekliyorum!! Hergune bir tarif degil, bu gidisle her haftaya bir tarif:))

    YanıtlaSil