Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Ekim 2010 Cuma

Firinda Sutlac


Malzemeler:


1 lt. sut
1 s.b. su
1 s.b toz seker
1.5 cay bardagi pirinc

Arzu edilirse 1 paket vanilin sekeri


Yapilisi:


Sut, yikanmis pirinc ve suyu derin bir tencereye aliniz. Yuksek ateste pisiriniz, arasira karistirmayi ihmal etmeyiniz. Pirincler yumusadiktan sonra sekeri ekleyiniz ve 10 dakika kadar kisik ateste pisiriniz. Pismis olan sutlaclari guvec kaplarini aliniz ve sogumasini bekleyini.

Firin tepsisine su ekleyin ve guvecleri icine koyun, sonra 180 derecelik firinda uzeri kizarana kadar pisirin. Ben cilek ile servis yaptim, goruntusu ve tadi cok guzel oldu!


Afiyet olsun

4 yorum:

  1. Blogun hayırlı olsun, tarıfler cok lezız gorunuyor, aksama tatlı ne yapsam diye dusunurken senin ıslak kek gozume carptı :) ellerıne saglık.
    Mesajın icinde tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Hayirli olsun, Calismalarinda basarilar diliyoruz. KOlay gelsin. Hemen yapmasamda hemen arayacagim site oldu. Selamlar

    YanıtlaSil
  3. Lezzetli görünüyor. Ben ek olarak 3 yemek kasigi misir nisastasini süt ile eritiyorum ve tencerye ilave ediyorum. Son olarak rendelenmis limon kabuklari. Nisasta sütlaci biraz peklestiriyor ve limon kabulari ise ayri bir lezzet katiyor. Tarifi 2004'de Istanbulda bir hotelin ascisindan almistim. Her aksam odamda firinda sütlac yiyordum artik bu tarifi almam lazim diye mutfagin yolunu tutmustum! :))

    Ellerine saglik!

    Sümerya

    YanıtlaSil
  4. merhaba Sumeryacim, senin tarifini insallah en kisa zamanda deneyecegim:)) malum, turk cheflerin tarifleri genelde cok guzeldir. mesajin icin tsk ettim

    YanıtlaSil