Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Şubat 2015 Pazar

Ebruli cizkek, mermer cizkek, zebra cheesecake

Merhabalar!
Kimlik bunalimina girmis bir cheesecake oldu garibim, isimde karar kilamadim:))
Cheesecake denemelerim en son surat devam ediyor..Cok sevdigim ve uzunca zamandir gormedigim bir ablam icin yaptim ilk yaptigimda, ona nasib olmadi amaaaa no problem, baska guzel ablalar ile mutlu muhabbetler esliginde tukettik:)) Ayni gunun aksami baska bir arkadas grubu icin yaptim ve ilk yaptigimdan biraz farkli..resimlere bakinca anlayin fark neymis:)) 

 Bu cheesecake benim fakulte doneminden tanistigim arkadaslara yapildi ve onlar cok begendiler sagolsunlar...Ozlemisim arkadaslarimi, hepimiz coluk, cocuk, is, okul derken hakketen buyumusuz, olgunlasmisiz..ne guzel arkadaslarim var Rabbim, sukurler olsun! dedigim birgun oldu elhamdulillah..Onlarin guzel hatirlari icin yine sicagi sicagina yaziyorum..
Taban icin mazlemeler: Yarim su bardagi kavrulmus hindistancevizi, 1 su bardagi cekilmis burcak kurabiye, 5 yemek kasigi seker ve 100 gr tereyagi. Once teflon tavada kisik ateste hindistancevizini hafif pembelestirin, sonra seker, yag ve kurabiyeleri ekleyin, iki dakika kavurun..

Bu sekilde olacak..

Firin kagidi ile kaplanmis kelepceli kek kalibina harcimizi alalim, kasigin arka tarafi ile bastiralim, 30 dakika buzdolabinda bekletelim..
Sos icin malzemeler: 75 gr seker, 75 gr tereyagi, 3 yumurta, 3 yemek kasigi nisasta, 2 adet vanilin, 500 gr kwark, 250 gr mascarpone, 1 paket sivikrema, 3 yemek kasigi kakao.
Yapilisi: TEreyagi ve sekeri mikserde bir dakika cirpin, sonra yumurtalari ekleyin ve cirpin. Nisasta, vanilin, kwark, mascarpone ekleyin ve 1 dakika daha cirpin. Harctan 1/3 alin, diger bir kpata 3 yemek kasigi kakao ile karistirin ve lutfen siyah ve beyazlarin renklerini birbirine karistirmayin:))
Kakao ile karisma ani..


Kakaodan dolayi esmer olan karisim biraz daha koyu olacak..cozumu geliyor:))

Evet, sivi krema! Iki harcinda ayni kivamda olmasi icin 150 gr sivikrema esmer karisima eklenecek, 50 gr ise beyaz..Bu arada eklemem gereken bir nokta daha var. Ben cikolatanin aci olmasini severim ve o yuzden 3 kasik koyu kakao ekledim, zevkinize gore miktari azalatin yada cogaltin..


Buzdolabindan tabani cikartin, bes yemek kasigi beyaz harctan uzerine dokunuz..
Sonra bes kasik esmer karisimtan uzerine dokunuz ve harclar bitene kadar boyle devam ediniz..

Butun harc bittikten sonra uzun bir cubuk, kurdan ile ebru desenleri ciziniz..hayal gucunuzu kullanin:))
Ben boyle birseyler karaladim:))


Harcin 1/3 ine kakao eklerseniz desenleriniz boyle oluyor..150 derecede 45 dakika pisirn. bir saat frinin kapagini acmayin ve sonra bir geze buzdolabinda dinlendirin...
Ilk yaptigimda harcin yarisina kakao eklemistim ve bu resimde goruldugu gibi daha cok cikolatali idi..
Tercih sizin:)) ama ikisininda tadi cok guzeldi..
Bu cheesecake bana alttaki yaziyi gonderen abla icin yapildi..kendisine ikram edemedip uzuldum ama o yine taaa uzaklardan bana ulasti ve bu guzel sozleri paylasti, dedim ya o bir abladir. Leyli Leyli guzel ablam..insallah kismet olur yine bir masada oturmak, hasbihal etmek..Ben ortaokul ogrencisi iken beni ciddiye alan fakulteli ablam! Fikirlerimi onemseyen ablam..Yapilan iyilikler unutulmuyor, keske her zaman iyilik yapan insanlardan olsak, olabilsek..


Yavuz Bingol...Leyli Leyli



























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder