Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Şubat 2015 Pazartesi

Londra gezisi

Merhabalar!
Omur su gibi akiyor, ben ne ara 36 oldum? 6 subatta:)) Kisa bir Londra tatili yaptik.. Zeyd oglani goturmeyince gunun cogu onu ozlemek ile gecti, oda bambaska bir hissiyat, ben ne ara anac sutlac bir anne oldum, hala kendi kendime sasiriyorum...hos, hayatta bolca sasiriyorum bu aralar..ogrenim sureci diyorum..her yasin kendine gore guzelligi varmis,,,bakalim, gorelim..
Schiphol havalimaninda pasaport kontrolunden gecerken iki polis bey bana "happy birthday"diye sarki soylerse, bundan daha guzel baslangi olur mu?! Olur olur, sevgili annem sabah aniden zili caldi "hadi dogumgunu kahvaltisina goturuyorum seni "dedi..elhamdulillah hayatimda var olanlara..
KLM Cityhopper ile, yani minnak bir ucak ile yolculuk yaptim, sanki bizim koyun tasli yollarinda gidiyormusuz gibi gittik, dolmus havasi vardi, tingir mingir gittik ve resmen mahvoldum 45 dakikalik yolculukta...sevemedim gitti minik ucaklari, sanki kus carpsa dusecegiz diye dusunup durdum:))
Londraya ilk gidisimiz degil, onun verdigi rahatlik ile gezdim amaaa bir soguk vardi anlatilmaz, yasanilir cinsten:)) Bu yazida kisaca birseyler paylasayim..
 Oxford street, bol dukkanlarin, sehrin merkezindeki bu sokaga Simit Sarayi acilmis..Bende somonlu avokadolu bu ekmegi aldim, begendim. Begenmedigim sey ise, bizim Turk isletmeci beylerin klasik tarzlari..Dukkan benim edasinda hareketler, davranislar, musteri memnuniyeti gozetlememek veya gozetlememeyek..sec begen al, bu sekilde calistirirsa bu dukkani seneye gittigimde baska bir dukkan gelmis olacak yerine sanirim..
 Harrods..bilmeyen varsa google ile arasin, muhtesem bir dukkan. Elmanin kilosu bile 7 pound idi..Arap musteri cok olunca hurma rayonu bile vardi..Araplar cok Londrada, bir bey, 3 es, 3 cocuk bakicisi, 10 cocuk:)) grup halinde yururken dikkatimi cektiler..Harrods un devamli musterileri olduklari icin dukkan icinde bile KDV geri alma ofisi vardi. Aldiklari urunlerin vergilerini odemiyorlar, bu silemi havalimanindada yapa bilirsiniz ama malum zaman kisitli oldugu icin dukkan icinde ofis acmislar, hersey musteri memnuniyeti icin..
 Cafe Nero favorim idi.. Ben kadin kahvesi kapucino icerim, o ise duble espresso...farkli oldugumuz heryerden belli..bu arada ortada duran cicekli sali elcagizlarim ile ordum..Ogluma da ayni renkten baska bir model..kizim olmayinca bende oglum ile kombin takiliyorum...azimliyim bu konuda:))
 Kestane kebap yemesi sevappppp. 6 adet cayir cayir yanmis kestanelere 2 pound odeyen sahis dear hubby..yerken zorlandim, sirf israf olmasin diye bitirdim:)) belki Oxford street ta oldugu icin pahali idi:) Bu arada gunduz vakti icki icen baska bir millet var mi bilmem amaaa insanlar ellerinde bira siseleri ile cok rahat sokakta iciyorlar..gecen yil gormemistim...
 Londrada hastanede abdest alma yeri ve mescid var,. Bu hastanede ise Cuma namazi kiliniyor cemaat ile..Londrada musluman cok oldugunu, basortusu ile cokca calisan hanim, sakalli-takkeli baylar, hindu sapkali beyler ve bayanlar gordum. Toleransli gordum oralari..en azindan Hollandadan cok calisan basortulu bayan gordum ve bunlarin cogu yerli Ingiliz hanimlar idi..elhamdulillah
 London Eye, kac keredir niyetlendik gidelim diye amaaa o uzun beklem suresi ve insan sirasi beni caydirdi..Neme lazim orda yuksekte usumek dedim, karsiki cafe de kalmayi tercih ettim:)) Hubby duy sesimi, burda binemedik bari beni Singapore Eye a gotur olur mu:)) ( bu fikri veren bacim sen cok yasa emi))
 Klasik Ingiliz kahvaltisi,,valla ben seviyorum, yilda bir kere yemek insan oldurmuyor:)) Sabah sabah agir, sekerli fasulye...ama olsun, tatildeyiz sekerimmmm
 Donus te cektigim kare...Hamdu senalar olsun yuce yaradana..ne guzel nimetlerin var, ressamin tuvalinden cikmaz cikamaz boyle bir resim ama yaradanin elinden amenna,,,
 Cuma gunu gelen guzel mesaj, sagol Leylammmm
Bu sefer trene ve otobuse binm imkanimiz oldu..trende bedava wifi var, cogu otobuslerde var, nerdeyse tum restoranlarda, cafelerde var..  Londra merkezde gezecekseniz sinirsiz metro, otobu, tren kullanmak icin gunluk kart almanizi tavsiye ederim, 13.30 ve inanin degecektir bu paraya. Trende bile guvenlik onlemleri ve bilgilendirmesi vardi...

Emekte ve yayinda emegi gecen tum herkese tesekkur ediyorum. Sosyal medya araciligi ile, app ile tebrik ve hayir dualarini esirgemeyen dostlarima tesekkurler ediyorum..iyi ki varsiniz, iyi ki dualariniz ile beni yalniz birakmiyorsunuz....4 yasindaki komsu kizi Ada nin da dedigi gibi "36 is echt veel teyze".. Muhammed Zeyd ise "annelerin yasgunu olmaz"dedi ve bana sarki soylemedi:))
Rabbim, omrumun gelecek kismini gecmis kismindan daha hayirli eyle insallah...Sukretmek, yasaminiza daha cok sey katmanin mutlak yollarindan biridir diye okumustum gecenlerde, sukur edenlerden eyle Rabbim!                                                                                                                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder