Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Ağustos 2014 Perşembe

Reyhan serbeti

Merhabalar!
Turkiyede tatilde olursan, omru hayatinda ilk defa mor reyhan gorursen ne yaparsin? Reyhan serbeti ofcourse:)) Lezzetine doyamadim, insallah seneye yine yaparim diye avutuyorum kendimi..

 Mor reyhanin kokusu mis gibi etrafi sardi..Annemin patlicanlari arka planda cikmis:))
 Malzemeler:
1 bag mor reyhan
7-8 yemek kasigi seker
8 bardak sicak su
1 tatli kasigi limon tuzu
Yarim limon kabugu

Yapilisi..
Derin bir tencerede sicak su ve sekeri eritin. REyhanlari yikayip ya 2 litrelik bir siseye yada surahiye, yada 1 litrelik siseye koyun..Sonra uzerine sicak sekerli suyu ekleyin, sonrada limon tuzu..isterseniz yarim limon kabugunu sisenin uzerine kapatin aromasi icin, yoksa problem degil yapmayin..Ilidiktan sonra sisenin / surahinin kapagini kapatin, 1 gece dolapta dinlensin..Ben ilk sise bittikten sonra tekrar sekerli ve limontuzlu su yaptim, kullanilmis olan reyhanlarin uzerine ekledim ve mis gibi bir serbet oldu, israf yapmayalim dedim:))

 Ramazan ayi boyunca bu gul serbetini tukettim, tamamen kimyasal olsada guzeldi:)) Bu cam siseleri bos bulunca reyhan serbetini bunda yaptim. Arzuya gore seker ve limon oranini kendi zevkinize gore ayarlayin..
 Glasgow dan gelen babamiz Zeyd oglana bu t-shirti getirmis, insallah gunesli gunler goruruz de giyeriz..bu arada benim kurallar her anne icin gecerli, adamlar yaziya dokmus yaaaa:)) Bu arada Zeyd bu hafta okula basladi, okulun ilk gunu ogretmenimiz Carolien dedi ki "sinifa Turkce ogretti bugun Zeyd":))
 Efendim, daha bilincli yasamak zorunda oldugumu fark ettim..Gazzede ki kardesimin canini acitana prim vermemem lazim dedim, kendi capimda mutfagimda bir reform baslattim..protesto ettigim markalar var. Turkiyede olsam daha basit olurdu ama burda o kadar cok marka varki marketlerde, hangisi Israile yardim etmiyor bilemiyorum...Keske oyle bir market olsaki, icinde butun urunler caiz ve musluman fabrikalarindan cikan..artik gina geldi her market alisverisinde, her paketin muhteviyatini okumak, domuz urunu, alkol var mi diye kontrol etmekten..Insallah birgun oyle bir market acilir bu ellere..
Kahveyi severim, hemde cok, bu bilinclenme esnasinda nerdeyse icecek kahve markasi kalmadi, onu fark etti. Starbucks artik yok benim icin...gittim marketten aldim bu kahve tatlandiricilari..bundan sonra en afilli kahveleri kendim yaparim insallah...guzel fikirleriniz varsa lutfen bunu bana bildirin:)
Artik parfum markalarini zengin etmek istemiyorum, kimin olduklari belli degil..Allahtan ki guzel bir haber aldim, evime cok yakin mesafede bir parfumcu aciliyormus insallah..Anladigim kadari ile Istanbulda yapilan parfumleri satacakmis bu arkadaslar. ne diyelim, Allah hayirli bereketli kazanclar versin! Bu cumartesi acilisi varmis, insallah gidecegim, bu firsat kacmaz:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder