Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Aralık 2013 Cumartesi

Kurufasulye pastasi..kestane pastasi..

Merhabalar!
Arayi actim bu aralar ama gercekten cok iyi bir nedeni vardi..teyze oldum!! Allahim bu ne guzel hismis, Rabbim isteyene nasib etsin..epey bir sonradan gorme teyze oldum, aklim fikrim onda, eve alip gelesim var, anne ve babasina "siz ona bakamazsiniz, verin bana" diyesim var:)) Annesinin gonderdigi videolar ve resimler her zaman az geliyor, ben istedikce o gondermiyor:)
Efendim, bu kadar tatli telasin icerisinde mutfak maceralari devam ediyor..Persembe aksami Arzu ve Makbule komsumla bu pastayi konustuk, yapalim diye..Cuma gunu mutfaga girdim, google teyzeden aradim ve buldum..beni ben kilan olay, benim tarifeleri degistirmemdir, evde ne malzeme varsa uyarlama yaparim..nitekim bu pastadada bu oldu..pirinc unu lazimmis asil tarifede, yoksa napcan? normal un kullanacaksin:)
Kekimizin lezzeti kestaneyi andirdigi icin kestane pastasi diye biliniyor..
 Malzemeler:
2 su bardagi haslanmis kurufasulye yada hazir konserverve 750 gr olan
4 yumurta
1,5 su bardagi seker
1 su bardagi cekilmis ceviz
1 tatli kasigi tarcin
1 kabartma tozu
1 vanilin
6 yemek kasigi un

Uzeri icin sos, 1 yemek kasigi tereyagi
 Yapilisi:
4 yumurta ve sekeri 3 dakika mikserle cirpin. Diger bir kapta fasulyeleri ezin ve yumurtalarin icerisine atin ve 2 dakika cirpin. sonra ceviz,un, vanilin, tarcin ve unu ekleyip firinda ilk once 30 dakika 160 derecede pisirin, son 30 dakikada 170 derecede...Pistikten sonra 2 saat sogumasini bekleyiniz,
 Cikolata sosu pisirin ve icine bir yemek kasigi tereyagi ekleyin ki parlak olsun..servis yapmadan kekin uzerine dokun ve arzu ederseniz ceviz ile susleyiniz.. Bu arada, benim evde cikolata sos olmadigindan ulkerin camfistikli cikolatasini sut ve yag ile erittim:) onemli olan hayal gucunuzu kullanmak, degil mi?
 SErvis anindan bir goruntu
Bu sabah kahvaltidaki misafirlerime yaptim bu pastayi, kurufasulye oldugunu anlamadilar..aksam bebek gormeye gittim, arkadasim goturdum..onlarda anlamadi kurufasulye oldugunu:)


Son zamanki olaylarda olan tutumumuz bu olur insallah..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder