Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

10 Temmuz 2012 Salı

Ras el Hanout tavuk

Merhabalar!
Gecen haftalarda kiz kardesimde tavukbudufile yedim ve cok begendim, yumusacik ve ayni anda citir citir olmustu. Aklimda idi bende birseyler denesem yapsam diye. Girdigim Fasli kasaptan tavuk alirken gozume bu baharat ilisti ve icimdeki gourmet canavari "al bunu, dene birseyler"deyince hemencik aldim, eve gelip mutfaga girdim kollari sivadim..Erkek kardeslerim aksam yemege gelecekler, abla olarak doyurucu, saglikli bir yemek hazirlamak kutsal bir gorev oldu bana annemin yoklugunda:)))
Gelelim baharatimizin ozelligine, sagol Google teyze!!!
Ras el Hanout Fas mutfagina ait bir baharat karisimidir. En az 12 baharattan olusup, 50 ye kadar cikar bu sayi. Kisnis tozu, karabiber, kimyon, safran, zencefil, karanfil, tarcin, pulbiber vs den olusur, daha ne var bilmiyorum ama tadi cok guzel.. Fas dukkanlarindan temin edebilirsiniz.
Malzemeler 4 kisilik:
1 kg tavukbudu file, kippendijfile..
2 adet sogan
2 yk kasigi Ras el Hanout
1 kucuk konserve bezelye-havuc
tuz
2 yik siviyag

Yapilisi:
Teflon tavayi isitin, 2yk siviyag ekleyin ve yikanmis tavukbudu fileleri diziniz. 3 dakika orta ateste pisirdikten sonra 2 adet dogranmis sogani ekleyip kavurun..Tavuklarimiz biraz esmerlesince diger tarafa cevirin ve bu asamada Ras el Hanoutu ekleyin, biraz tuz eklemeyi unutmayiniz. Tavuklar pistikten sonra konserve bezelye ve havucu ekleyip 2 dakika daha bekleyin..10 dakika icerisinde hazir olan bu yemegi coook tuttum:)) Bu sirada badem ve findikla pirinc pilavi ve salatada yaptim..Afiyet bal sifa olsun!


genis bir tabagin ortasinda bademli pilav, kenarda tavugumuz..

Bu yemegi dogaclama yaptim, kardeslerim begendi..sevindirik oldummmm

Mis gibi..



Sebze corbasi, tavuk, pilav salata, mevsim meyvelerinden salata


..Zeyd ile bugun alisverise ciktik, Etos isimli dukkanda bu tabagi hediye ettiler spontane olarak:) eee, dayanamadilar tabii bizim afacanin gulusune:))

4 yorum:

  1. Cok guzele benziyor,baharati tavuga cok yakistiririm zaten,ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  2. Ben buldum ben buldum :)
    Afiyet bal seker olsun!
    Bamii ve nasiii yemeklerindede bu tavugu kullanmani öneririm ;)

    YanıtlaSil
  3. Ziet erg lekker uit.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sagol ablalarim:) baharatsiz tavugu dusunemiyorum bende.
    Evet ablacim, boynuz kulagi gecermis:))

    YanıtlaSil