Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Temmuz 2012 Cumartesi

Elmali kurabiye

Merhabalar!
Bu kurabiye, pastanin tarifesini bilmeyen yoktur eminim. Benim icin ozel bir kurabiyedir, anilarimda, hafizamda baska bir yeri vardir..
Bundan 18 yil once ilk ve son defa ailecek araba ile Turkiye tatilene cikacagiz. Tam biz cikmadan once zok degerli Zeynep teyzemiz bize yol icin bu kurabiyeleri yapmis getirmis.Lezzeti muhtesem ama lezzetden onemlisi Zeynep teyzenin ince fikri, her zaman ki dusunmus bizleri..
Ben Zeynep teyze kadar maharetli degilim ama onun verdigi bu tarife ile yillardir anlimin aki ile misafirleri agirlamisimdir:)
Hande, Alpere ve Nesibe benim cok sevdigim arkadasimin cocuklari ve bende onlarin teyzesi..Artik benimde Turkiye yolcularina guzel anilar birakmam lazim diye dusundum, bu kurabiyeyi yaptim, paketledim ve ikram ettim..Insallah afiyetle yemislerdir ve bizleri anmislardir:))Bu arada soyleyeyim, Hay ik mis je nu al:))

Malzemeler:250 gr tere yag
4 yk yogurt
1 paket kabartma tozu
un

Ic:4 adet eksi elma, mumkunse Granny Smith
1 su bardagi seker
2 tk tarcin

Yapilis:250 gr tere yagini 30 dakika once buzdolabindan cikartin ve yumusasin. Ardindan yogurt, kabartma tozunu ve 2 sb unu ekleyiniz. Hamurunuz kulak memesi kivamina gelene kadar yogurun ve 30 dakika buzdolabinda dinlendirin.
Diger taraftan elmalari soyunu, rendeleyin ve bir tavada kavurmaya baslayin, sekerini eklemeyi unutmayiniz ( eger tatli elma kullandiysaniz seker oranini azaltiniz). Suyunu cektikten sonra tarcini ekleyiniz ve sogutmaya birakiniz

Ben 5 bezeye ayirdim hamuru, tavadaki elmayida 5e ayarladim. Hamurumuzu yuvarlak acip, 8 esit parcaya kesip, icten kenarlara koyup uca dogru sariyoruz. Butun hamurlari yaptiktan sonra onceden isitilmis firinda 160 derecede 15 dakika pisiriyoruz, hafif pembe renk oldumu yeterdir..Pudra sekeri ile servis yapalim. 40 adet cikiyor, mumkunse 2 gunde tuketin cunku cok cabuk tazeligini kayip ediyor, demedi demeyinnn:))



Bu cukulotalar bana taaaa New Yorkdan gelmisti, sevgili Irfan hocam ve Ayse ablamin hediyesi..2 yildir kullanmadim sakladim, kismet taaa Turkiyelere kurabiye paketi olarak kullanmakmis:))

Eski bir parca ama ozellikle Metin Senturk ve siir etkiler beni...

2 yorum: