Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

7 Ocak 2011 Cuma

Kofteli Sebze Corbasi

Hollandada yasayan bir Turk olarak itiraf etmeliyim ki ben seviyorum bu ulkenin mutfagini:)) Cogu arkadaslarim lezzetli bulmaz, cok basit, salcasiz diye yorum yaparlar..Bizim damak zevkimize pey uyma amaaaaa mutfakta careler tukenmez, sevmedigim lezzetleri kendime begendirene kadar ugrasmayi severim, adeta bir gorev bilirim kendime:))

Bu corba kis aylarinda bizim hanede haftada 1 kez yapilir, bol vitaminli olunca icmek sart olur:))

Corbanin sebzelerini burda marketlerde hazir dogranmis ve yikanmis olarak aliyoruz, o yuzden birde cok pratik bir corba.


Malzemeler:

50 gr ince dogranmis pirasa
50 gr rendelenmis havuc
50 gr ince dogranmis lahana
50 gr ince dogranmis kereviz
2 yk siviyag
1 yk salca
1/2 cb eriste, yildiz makarna
100 gr kiyma
tuz, karabiber, limonsuyu

Belki bu sebzelerin gramaji sacma gelecek ama ben hazir paket kullandigim icin hic sifirdan kendim yapmadim, paketin uzerinde olanlari size aktariyorum:))

Yapilis:
Siviyagi derin bir tencereye aliniz, uzerine sebzeleri ekleyip 3 dakika kavurunuz. Salcayi ekleyip 1 dakika daha kavurunuz.
100 gram kiymayi tuz ve karabiber ile yogurup, kucuk koftecikler yapiniz. Salcayi ekledikten sonra 1/2 litre sicak suyu dokunuz. Ardindan koftecikler ve eriste/ makarna eklenir. Arzuya gore nar eksisi, limonsuyu, tuz ve karabiberi ekleyin..10 dakika kaynatin ve corbamiz hazirdir! Afiyet olsun sifa olsun


Afiyet olsun!

Bu corbanin yanina patates salatasini cok yakistiriyorum, malum Hollandada en cok tuketilen urundur patates...Ulkeye ayak uydurmaya devam:))


2 yorum:

  1. Cok guzel bende seviyorum buranin mutfagini, salca aramam corbalarda, gerekli de degil. Bende bunun bir degisini tavuklusunu yapmisdim gecenlerde.

    YanıtlaSil
  2. Canım düzelttim hatayı kusura bakma bende de hata var sormalıydım bağlantı vermeyecekmisin diye :( Herneyse buluşlarını bekliyorum :) sevgiyle kal canım.

    YanıtlaSil