Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

5 Temmuz 2014 Cumartesi

Yufkadan boyoz


Merhabalar..
Ramadan Kareem, Rabbim ibadetlerimizi ve oruclarimizi kabul etsin insallah. Bu ayin kiymetini anlayanlardan olalim insallah, dualarimizda ummeti anmayi unutmayalim insallah..
Boyoz, ilk defa Izmirde, Irfan hocam ve Ayse ablamin evinde yemistim..ordaki muhtesem ortamdan olsa gerek, tadi damagimda kaldi..kimsede beni bir daha Izmire goturmedi, kalktim yufkadan yaptim..cesaret bulamadim kendimde orijinalini yapmaya:)) Ev ahalisine gore Izmirdeki boyoz kadar lezzetli olmus...





 
Malzemeler: 6 adet yufka, 1 kase peynir, 1 su bardagi su ve bir su bardagi siviyag
Islatmak icin: 1/2 su bardagi siviyag, 1/2 su bardagi su, 1 su bardagi 200 ml soda ve 1 yumurta sarisi uzerine surmek icin..
 Yufkanizi aciniz ve yag-su karisimindan bolca ekleyip bir firca yardimi ile her tarafa guzelce surunuz..
 Sonra yufkanizi ortadan katlayin ve D sekli elde edin..

 Sonra dorde bolup, kalin tarafina ic harcindan ekleyip, iceriye dogru kenarlarini ice sarmadan sarin ve gul boregi gibi kivirin

 24 adet boregi en buyuk borcama yerlestirin,
 DErin bir kapta, soda, su ve siviyagini karistirip boreklerin ustune dokunuz

 Uzerine folyo cekip bir gece dolapta bekletiniz.
Sabah, firin tepsisine firin kagidi koyun ve suyunu cekmis boyozlari koyup uzerine yumurta sarisi surup, 200 derecede 30-35 dakikada pisirin. Alt ve ust kismi pistikten sonra cikarin, biraz ilidiktan sonra servis edin. Usul olarak haslanmis yumurta yeniliyor, demedi demeyin...


 Bu hafta havalar guzel olunce Zwaagsdijk ta kiraz toplamaya gittik, bizim oglan cherry domates zannetti ve  "mama tomaaaat "dedi..epey bir guldum..onemli dort beton duvar arasinda buyuyen cocuklara dogayi tanitmak..temiz hava almak, kisaca biraz cocuklugumuzu geri yasamak..

 Israrla kovayi o tasidi..ve bir tane bile yemedi:))


Can Akin, Izmirin kavaklari..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder