Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

18 Haziran 2014 Çarşamba

Tajine


Merhabalar!

Fas mutfagini kesf etmeye devam ediyorum. Annemin yillardr yaptigi bu yemegi gecen hafta annem yapti ve bu haftada kendim yaptim..Kardesime gore "idare eder" esime gore "tipkisi" 
olmus..sagolsun beni motive etmek ici cok caba harciyorlar cooook:))
Tajine pisirmek icin ozel toprak yoresel guvec vardir Fas mutfaginda, ama benim ocagimda kullanilamiyor, bende yaptim tencerede..demokraside careler tukenmez...
  
Malzemeler 4 kisi icin.

1 kg kemikli dana eti
1 adet lahana
1 adet sogan
1 bag maydanoz
1 paket safran
100 gr kuru erik
1,5 litre sicak su..

 Fas kasabindan aldim eti, buyuk parcalar seklinde kesiyorlar..Birde tajine yapicam derseniz hemen ayak ustu tarife veriyor Bab el Baraka da amca, o icine patates de ekle dedi:))) ama ben her zaman ki gibi kendi bildigimi okudum...
 Yayvan  tencereyi isitin, yikadiginiz eti kendi suyu cekilene kadar pisirin orta ateste..
Bir bag maydanozu bir maydanoz ile baglayin ki pistikten sonra tencereden catal ile cikarmakta zorlanmayin. Sogani soyun, lahanalari 4-5 buyuk parcaya bolun..



Etler suyunu cekince, maydanoz, sogan, safran ve sicak suyu ekleyin..Tuz eklemeyin ki etiniz sert olmasin...Kapagi kapali olarak 1 saat orta ateste etler pisene dek pisirin.

 Bu arada benim resimlemeyi unuttugum kuru erikleri sicak suda 4-5 dakika haslayin ve bir kenara alin.


 Bir saat sonra eti catal ile kontrol edin, pisti ise icinden sogani ve maydanozu cikarip uste lahanalari koyup, su az ise biraz daha su ekleyin ve simdi tuz ekleyin..10 dakika lahanalar yumusayana dek pisirin ve en son olarak erikleri ekleyip 5 dakika daha pisirip ocagin altini kapatin..

 Ben tabiiii her zaman ki gibi resim cekmeyi son anlara biraktim, anca bunu cektim..yemek saati epey hareketli geciyor:(( Isterseniz soyulmus bademi yagda kavurup ustune gorsel guzellik yapabilirsiniz.. Fas misir ekmegi ile yummy in my tummy oluyor..Gozunuz korkmasin, mutfaga girin ve deneyiniz..easy peasy..


 Annemi uzunnnn bir tatile gondermeden bizim evde yemekte idik ma aile..annem masada ponpon pecetelerimi begendi, ama zahmet etmisin ne gerek var demeden de gecemedi:))  Citir manti tarifeside en kisa zamanda sizinle insallah..
Bu yaziyi bugun fb de paylastim, is arkadaslarima gore tam kendimi tanimlamisim:)) ne ozguven ile calismisim ben o zaman yaaaaa:))


Irem Derici...Kalbimin tek sahibine..hayatimizda olan insanlarin kiymetini bilelim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder