Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

15 Mart 2013 Cuma

Tuzlu Kurabiye

Merhabalar!
Turk mutfaginin klasik kurabiyelerindendir kendisi, her hanimin kendine ait bir tarifesi vardir. Ben 2010 dan itibaren, sevgili H ablamdan aldigim bu tarifeyi uygularim, misafirlerim ve ozellikle kendim cooook memnun kalirim, sizde yapin ve memnun olanlar listesine dahil olun derim:))

 Itirafda bulunayim,nasil olsa biz bizeyiz:) Bu tarife benim e-postamda mevcut, ne zaman ihtiyacim olsa laptopu acmak zorunda kaliyorum. En son yaptigimda dedim ki, "eklemeliyim biran once seni bloga, akilli tlf elimden dusmuyor nasil olsa, ordan bulur yaparim seni"..artik tarif defterimi nadir aciyorum, yaziyorum, hersey burda olunca:) Ikinci itiraf, iyice tembellestigim icin, tarifi tembel blogcu usulu copy paste yaptim, affola:))

Tuzlu Kurabiye malzemeleri..

250 gr Tereyagi
1/2 cay bardagi sivi yag
2 yemek kasigi yogurt
2 yemek kasigi seker
2 tatli kasigi tuz
1/2 cay bardagi hindistan cevizi rendesi
2 yumurta aki (sarilari uzerine)
1 paket kabartma tozu
Un, kurabiye hamuru kivamina gelene kadar ekleyiniz

uzerine( ihtiyaca gore, corek otu, susam, hashas, peynir, vs. ekersiniz)
(afiyet olsun)


Yapilisi:
Oda sicakligindaki tereyagina diger malzemeleri ekleyin, hamuru acip istediginiz sekilleri verip, yumurta sarisini surunuz, 170 derecelik firinda pisiriniz, afiyet sifa olsun!


 Yakindan cekim yapmamisim, bunlarla idare diyorum:)
Son yaptigimdada resim cekmemisim, arkadasima lohusa ziyaretinde goturmustum bu iki kurabiyeyi, sagolsun o gonderdi:) Kadincagizin lohusa olmasi, evde kucuk bir hanimefendinin trip atmalari varken birde beni memnun etti sagolsun:))

Bu aralarki ruh halim..annemin sevdigi bir turku...anneannem aklimda olarak..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder