Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

22 Mart 2013 Cuma

Pogaca ve ezmeli ekmekcikler

Merhabalar!
Bu tarife artik repertuvara eklendi ve cikmayacak gibi:)
 Annem, hamur isleri uzmani olarak, "bu pogaca cok guzel olmus" dediyse ben olmusumdur, olmustur bu pogaca diyorum! DEdim ya, o uzmandir:)
Hamur islerinde genelde tuz ayarini tutturmakta zorlanirim ben, ama bu pogacada boyle bir sorun yok. Sadece zamana ihtiyaciniz var, ne kadar uzun mayalanirsa o kadar basarili oluyor.
Tarife komsum Zeynep hanima ait, tevafuken ben pogaca tarifesi ararken bana ugrayinca ayak ustu alinmis, 10 dakika sonra yogrulmus, misafirlerim tarafindan tarifesi istenmis bir pogacadir, soyleyeyim:))

Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardagi ilik sut
1 su bardagi yogurt
1 su bardagi siviyag
1 paket sivi krema/ slagroom
6 yemek kasigi seker
1 yemek kasigi tuz
1 maya
un, 1kg kadar yeterli

Uzerisi icin, yumurta, sut, pekmez, susam, corekotu
Yapilisi:

Ilik sut ve mayayi karistirip 15 dakika bekleyiniz. Maya kabarmaya baslayinca diger butun malzemeleri ekleyiniz. Yogurduktan sonra uzerini bir tepsi ve bez ile ortup 1 saat bekletin. Sonra bezelere ayirin hamuru, 1 saat daha bekleyin. Sonra istediginiz ic harcli, patates, peynir, kiyma, yada sade olarak sekillendiriniz. 2 saat tepside bekletiniz ve firina vermeden once yumurta, sut, pekmez karisimini pogacanin uzerine surunuz. 180 derece firinda kizarana kadar pisirin, tepside sogumaya birakiniz. Afiyet sifa olsun!
 Ben kolaya kactim ve en basit sekiller verdim
 Dolapta epey bir zamandir bekleyen Antep ezmesi vardi. DEgerlendirmek lazim dedim ve pogacanin uzerine surdugum yumurta, sut, pekmez karisimini ekledim ezmeye ve birazda Turk kahvaltilik peyniri ve susam ekledim, tamamen cakma, uydurma dolap bosaltmaca usulu:)
Yuvarladigim hamurun uzerine surdum veeee firina...Sabah kahvaltilari icin super bir lezzet oldu.
 Kullandigim ezme bu, biz cok sevdik, tavsiye ederiz!
Zeyd oglanin ziyaretcileri devam ediyor, bizde arkadaslarla boyle sofralarda bulusuyor, gorusemedigimiz 2 yili 2 saate sigdirmaya calisiyoruz, pek basarili olmuyor ama olsun onemli olan denememizdir diye teselli ediyoruz kendimizi ve vedalasiyoruz:))

Allahim, omrumuzun kalan kismini, Gecen kismindan hayirli eyle..

Insan sasar, sinirlarini asar...yeni duydym, sevdim bu parcayi..


1 yorum:

  1. Ellerine saglik hersey cok güzeldi. Dedigin gibi 2 yili 2 saate sigdirmaya calisiyoruz (;
    Pogacalarin tarifini isteyecektim ama malum cocuklardan firsat olmadi, kisa zamanda deneyecegim!

    Sümerya

    YanıtlaSil