Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Ocak 2013 Pazar

Tavuk Gogsu

Merhabalar! 
Bugun cok guzel bir pazar gunu gecirdik sevdigimiz arkadaslarimiz ile, Zeyd ilk defa ev sahipligi yapti gelen Kerem ve Alperen agabeylerine. Onlar 3 yasinda olunca bizim pasha cok pitircik kaldi yanlarinda ama onlarla beraber oynamaya azim gosterdi. Oyuncaklari paylasma faslinda zorlandi biraz, cigliklar atti, neeee (hayir) naralari havalarda ucustu:) Birgun Zeyd bu kadar buyuyecek mi? Ben o gunleri gorecekmiyim? diye dusunurken buldum kendimi:( Yorgun anne modundaydim:)
Muhabbete doyum olmadi, cocuklu ortamda tabi anneler olarak daha fazla yorulduk, sanki babalar daha chill, cool takildilar:)
Gelelim tarifemizeeeee...
Ogrencilerim, yada daha dogrusu eski ogrencilerim cok maharetliler masallah, ( ogretmenleri ben oluncaaaaa dermisim ve hemen kendime buyuk bir pay cikarirmisimmmmm:))) Suheda da yedigim tavuk gogsunu baska bir yerde daha yememistim, cok lezzetli ve pratik idi. Kendisinden aldigim tarifeyi bugun ki misafirlerime hazirladim ve onlarda cok begendi!
Malzemeler:

1 lt sut
7 dolu dolu yemek kasigi un
8 dolu dolu yemek kasigi seker
250 gr tereyagi
1 paket kakao petit beurre/ petibor

Yapilisi:
( Suheda'nin kaleminden aktariyorum, tembel blogcu oluyorummmm)
1 lt sut, un ve  sekeri dokup kaynatiosun.. Kaynadiktan sonra altini sonduruosun ve icine bir paket roombotere / tereyagi koyuyosun.. O kendiliinden erirken diger tarafta bir paket kakaolu petit börü robottan un kivamina gelene kadar cekiosun.. Nekadar cok cekersen okadar lezzetli oluo.. Cektikten sonra buyuk dikdortgen borcamin altina biskuvuyu dokuo bastira bastira duzeltiosun.. Eriyen tereyagiyla birlikte kremayi staafmixerla bi 10-15 dakka iice cekiosun.. Daha sonra bastirdiin biskuvunun ustune dokuosun.. Soguduktan sonrada afiyetle yiyosun.


 Siddetle tavsiye ederim, yapiniz yiyiniz mutlu olunuzzzz..ARka fona da petibor resmini ekledim, iyi anlasilsin diye:)
 Alperen agabeyimiz butun cocuklara hediyeler getirmis..sevindik..paketi bir hisim ile actik, kitabi elimizden dusurmedik:)
 menumuzde patlicanli borek, tavuk alatasi, kurubiber dolmasi, zeytinyagli fasulye, patates salatasi ve Dilek arkadasimin getirdigi patatesli kek vardi..ellerimize saglik:) Kabaktatlisi ve tavuk gogsu tatlimizi kahveler ile tukettik, very nice oldu..
Ikram arkadasimin getirdigi cicek mutfakta yerini aldi bile, korkarim ki omru uzun olmayacak:( ben bu cicek isinden anlamiyorum, bilmem ne hikmetse 2 haftadan fazla dayanamiyorlar elimden cektikleri eziyetlere:)
Zeyd kitap okumaktan coktan yirtmak ve yemeyi seviyor, resmin sag tarafinda gordugunuz gibi..Ikram teyzesinin getirdigi kitap cok iyi oldu, malum yirtilacak, isirilacak kitap lazimdi zaten bize;)
VEdalasirken anlastik, bir daha arayi bu kadar uzatmamali, cocuklari beraber oynatmali diye ama bakalim, ne zaman kismet tekrar gorusmek!

Arkamdan konusan arkamda kaldigi icin konusmustur. Ve biz bunun adina kisaca "hazimsizlik"diyoruz..

ILk defa gecen hafta radyoda dinledim, paylasmam gerek dedim bu guzel parcayi..


2 yorum:

  1. Hersey cok guzeldi, ellerine saglik, cok zahmet etmissin cnm... Tekrar tesekkurler, en kisa zamanda gorusmek uzere. Xxx

    YanıtlaSil
  2. Ziet er heerlijk uit! Ellerine saglik :-)

    Xx from thewoodsarelovely :)

    YanıtlaSil