Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

16 Ocak 2013 Çarşamba

Karamelli kavrulmus badem

Merhabalar!
2 yil once bu lezzetli bademleri Almanyada bir festivalde yemistim. O gundur bu gundur aklimdaydi bu lezzettin kaynagini bulmak ve evde yapmak, nihayetindede dune kismetmis..Google teyzeden aradim buldum tarifeyi ama Almancaydi:( neyseki 18 yil once bana Almanca ogretmenim Walter Bohac iyi Almanca ogretmis cunku okuyunca tarifeyi hemen anladim, uyguladim ve sonuc enfes. Sonra aklima geldi, Google translate diye bir fonksiyon vardi, niye onu kullanmadim??! her zaman calismiyor benim gri hucreler, onu hatirladim:) 

Not, karamelli lezzetlerde lutfen dikkat edelim kendimizi, elimizi, cocuklari korumayi cunku feci yanik tehlikesi var erimis sekerin:( Zeyd benimle mutfakta cirit attigi icin, tehlikeyi yakindan gordum, hatirlatayim dedim:)
Malzemeler:

200 gr seker
200 gr kabuklu badem
100 ml su
1 vanilin
1 cay kasigi tarcin
Yapilisi resimlerde anlatiyorum..

 200 gr seker, 100 ml su, vanilin, tarcin teflon tavada kaynatilir, kaynamaya basladigi an bademleri ekleyin.10 dakika boyunca karistirmaniz gerekiyor, yapismamasi icin...
 10 dakika sonra bu sekilde, sekerli bir karisim oluyor, siz sabir ve itinayla karistirmaya devam ediniz..
 Sekerimiz tekrar erimeye basliyor..3 dakikada oyle karistirin. Sonra yaglanmis bir tepsiye yada yagli firin kagidinin uzerine bosaltin, spatula ile mumkun mertebe ayirmaya calisin. 1 saat soguduktan sonra yemeye hazir, soguk kis aksamlari icin bu kalori bombasini yapin derim:)


Cicegin dikeni var diye uzulecegimize, dikenin cicegi var diye sevinelim..Goethe...positif yasam:)

Son zamanlarda dinledigim bir grup..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder