Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

18 Mart 2011 Cuma

Patates sevgisi

Merhabalar!
Hollandada patates tuketim orani cok yuksektir. Genelde Hollandalilar patates kizartmasi ve patates puresi yaparlar. Ben kizartmayi yagli buldugum icin genelde baska alternatifler ararim. Ha bu arada itiraf etmeliyim, patatese olan sevgim sadece Hollandada yasadigimdan degil, annemin Nigdeli olmasindan dolayidir diye dusunuyorum:))
2 pratik tarife ve 1 aksam yemegi paylasiyorum sizlerle.

Kiz kardesim ve esi bir haftasonu bizi ve annemleri yemege aldilar..Masallah, yemekler, sunum, servis super idi..ya bu kiz kime cekmis?? Menude: Makarnali sebze corbasi, bademli yesil fasulye kavurmasi, patates gratin, loempia, sigara boregi, nohut salatasi, misir salatasi, yogurtlu kirmizi pancar salatasi, ispanak-mantar soslu tavuk gogsu, bruksel lahana sotesi vardi..ellerine saglik ablacimmmm
Bu salatanin ismi "patates kavurtmasi". Kayinvalidemin sikca yaptigi bir tarife ve bende coook severim. Haslanmis ve dogranmis patatesleri kavurdugunuz sogan ve salcali sosa karistirip, tuz karabiber ilave edip servise aliyorsunuz. Cok pratik ve leziz, tavsiye ederim!

Benim kendi tarifelerimdendir, ismi bile yoktur garibimin:)) Ilk once dogradiginiz biberleri yagda hafifce kizartiyorsunuz, ardindan haslanmis ve dogranmis patatesleri ekleyip kizartmaya devam. En son islem olarak kabuklari soyulmus ve kupkup dogranmis domatesleri ekleyip tuz atip 2 dakika daha pisirmeye devam. Toplam 10 dakikada yapiliyor, cok pratik bir pazar kahvaltisi yada oglen yemegi icin idealdir..Yaninda ayran veya Turk yogurdu ile daha guzel oluyor:)))Afiyet, sifa olsun!!

3 yorum:

  1. Kiymet abla, sen anlatinca cok kolay gibi ama.... neyse
    Ha, kiz kardesin sofrasi gercekten cok lezizdi, eeehhh kimin gelinidir....

    Famile Arslan

    YanıtlaSil
  2. canadalilarda cok severler patatesi. Supermis sofran.

    YanıtlaSil
  3. Ben de severim patatesi sevmeyen varmidir acaba :)
    Kizartmayi cok yapmam genelde firinda ama pure yaparken krema ile yapiyorum cok lezzetli oluyor :)

    Masa harika gorunuyor :)

    YanıtlaSil