Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

15 Mart 2011 Salı

Hurmali Cevizli kek

Merhabalar!
Bu kek eylul 2010 da yapildi ama malesef hala ve hala tarifesi verilmedi:(( Yogunluk mu tembellik mi adini koyamadim henuz.
Ilk evlendigim donemlerde kisitli olculerle kek yapma kabiliyetim yok idi. Hep 4 yumurta ile baslayan XL tepsi tarifeleri vardi elimde:)) Sagolsun misafirlerimiz hic eksik olmazdi ve haftasonu hazirlanan ikramlar muhakkak pazartesi gunu ogretmenler odasinda tarafimca is arkadaslarima ikram edilirdi:)) Yavas yavas tarifeleri azaltmayi, ikramlari abartmamayi ogrendim ve pazartesi ellerim bos okula gitmeyi ogrendim:))Bu duruma en cok uzulenler ise is arkadaslarim oldu:)) Bu aralar eski gunleri yad edesim var duyurulur...
Ramazan ayindan sonra kalan hurmalari degerlendirmek icin kek yaptim. Tarif ve olculer bana ait. Kek kalibi kucuk gibi gozuksede 12 kisilik kek cikti! Bereketli ve bol enerjili bir kek. Afiyet olsun!

Malzemeler:
2 yumurta
1 cb seker
1 cb sut
1 cb siviyag
1/2 kabartma tozu
1 vanilin
1 cb hindistan cevizi
15 adet cekirdegi cikartilmis ve kucuk dogranmis hurma
1 cb ceviz
un

Yapilisi:
Yumurtalari seker ile mikserde 1 dakika cirpin, ardindan un harici diger malzemeleri ekleyin. Butun malzemeleri ekledikten sonra un ekleyin ve krep hamurundan kalin bir kivam elde etmeye calisin.
Tepsinizi once yaglayip, sonra unlayin. Ben ekstradan ceviz ve findik ile susledikten sonra hamuru ekledim. Onceden isitilmis firinda ilk once 10 dakika 120C de pisirin, sonra 150 derecede birakin. 30 dakika icerisinde pisiyor. Ilidiktan sonra servis yapiniz, sifa olsun!



1 yorum:

  1. Arkadaslarin adina uzuldum elleri bos kalmis simdi :)

    Hurmayi cok severim ozellikle tazesini, ellerine saglik , ne guzel kabarmis :)

    YanıtlaSil