Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

23 Şubat 2015 Pazartesi

Rulokatli kolay pasta

Merhabalar!
En afillisindan bir cikolatali kek yapayim dedim, en kucuk kardesime..o coook sever cikolatayi ve gram kilo almadi su 25 yillik omrunde..kiskanmiyorum desem kulliyen yalan olur:))
Bu aralar yogun gectiginden Zeyd cumartesi gunu anneannesinin misafiri oldu ve ben guya istirahat edecektim..istirahat kelimesi 2011 yilindan itibaren bunyemin unuttugu bir kavram ve islem olunca bende oglum ve dayisina bu pastayi yaptim. Cikolatali bolumler dayisina, sekerli bolumler ona.Instagramda bir arkadas bu pastaya "Can ve Canan pastasi olmus"dedi, ve bu soz cok hosuma gitti..Bu arada annem elimde pastayla iceri girdigimi gorunce hic memnun kalmadi, hani istirahat edecektim??Niye caninin kiymetini bilmiyorsun dedi..sustum, diyemedim ki sen benim ornegimsin, sen ne zaman kendini dusundun, caninin kiymetini bildin...

Tembel isi pastamiza gecelim
Kek icin 4 yumurta, 7 yemek kasigi seker, 6 yemek kasigi un , 1 kabartma tozu. Seker ve yumurtalari mikser ile iki dakika yuksek devirde cirpin. Sonra un ve kabartmatozunu ekleyip yine cirpin ve onceden isitilmis firinda 180 derecede 20 dakikada pisirin. Ben kalpli kelepceli kalibi kullandim. 
 Kekimiz pistikten sonra bir saat sogusun. Ic dolgu icin ben visneli sosu tercih ettim. Hollandada hazir satiliyor.Herhangi krema yada pudding ile ortasini doldura bilirsiniz.
Ben Ulkerin cikolatali puddingini kullandim dis bolgeye. Tarife 3,5 su bardagi sut kullanin yaziyor ama ben 2 su bardagi sut ile pisirdim, puddingi pasta dolgusu olarak kullanacagim icin daha kati olmasi gerekiyordu, pisirirken icine iki paket findikli cikolata ve 2 yemek kasigi kakao ekledim..kardesim cikolata sever, hatirlatayim:))
 Soguyan kekimizi ortadan kesiyoruz ve ic dolguyu ekliyoruz                
     Ben iki paket rulo kat kullandim..Turkiyedeki rulolardan ne kadar lazim olur inanin hic fikrim yok
 Soguyan puddingimizi kekimizin uzerine yayiyoruz, kenarlarada hafiften suruyoruz ki rulokatlar iyi yapissin diye. Bu islemden bir saat sonra ikram edebilirsiniz. En sonunda, bir gece beklemeden yenilen bir tarif sunuyorum:))tebrikler to meeee
Istediginiz malzeme ile susleyin yada suslemeyin..Cikolata ve eksi visneli sos birbirine muntazam yakisiyor, cocuklarda rulokatlari seviyor, herkes mutlu oluyor


Sunum seklimiz..

Son gunlerde guzel ulkemizde, dunyamizda olanlari kisaca tanimliyor bu paylasim..


 ve gelelim en son fotografa..Su anda Kenya Malindi de Hollandadan bir grup doktor ve gonullu arkadas yardim goturduler. Dun bunu yolladi H.ablam..Sizi bilmiyorum ama benim bamtelime vurdu..O minik melegin bakislari..yemege, tabaga bakmiyor, onu sunana bakiyor..Kim bilir bir daha ne zaman kismet olacak bu yetime boyle bir yemek..Oraya gidip, bunlari gorupte insan olarak degismemek elde degil bence..Rabbimizin sundugu nimetlere sukur etmek gerekir, her daim..H. ablamin dedigi gibi "Burada depresyona cok guzel bir rakip var, oda yoksulluk. Bu derece yoksul degilsen depresyona girmeyeceksin". Anlayana, anlamak isteyene ne guzel bir cumle..
Kendim icin konusuyorum. Ben bugun Allah icin ne yaptim? sorusunu sorsam her aksam yatmadan once, borclu cikarim yuce yaradana..Insallah daha cok hayr yapmaya calisayim, calisalim..Birine gulumsemeyi bile sadaka sayan guzel dinimi, daha cok yasamaya ve yasatmaya calisalim. Dusunmek lazim, ben diger mumin kardeslerim icin neler yapa bilirim? Nasil faydali olabilirim? Ve icraate gecirelim guzel niyetlerimizi. Bu fotografi gordukten sonra duygusal cokus yasadim, sevdiklerime pasta yaparken dualar ettim, elimde olan imkanlara sukur ettim..Timetohelp ekibine tesekkur ettim, bana onemli seyleri hatirlattirdiklari icin..Ne dersiniz, hayr da yarisalim mi?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder