Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

18 Şubat 2015 Çarşamba

Anne keki

Merhabalar!
Klasik anne keki..Annem duz tepside yapardi..misafir catkapi gelince yapilan "acil durum keki"idi..kek kokusu ile buyuyen cocuklar daha mi mutlu oluyor :))
ben cikolatali ikram ettim, hal oyle olunca boyle afilli bir resim cikti ortaya:)) Diger tarafini kekimizin sade biraktim..


Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardagi seker
2,5 su bardagi un
1 su bardagi sut
1 su bardagi yag
1 vanilin'
1 kabartma tozu
tereyagi.
 Yapilis: 3 yumurta ve sekeri mikser ile iki dakika, kopurtene dek cirpin. Sonra diger malzemeleri ekleyin. Kati yag, ben margarin yerine tereyag tercih ettim, ile kek kalibinizi yaglayin, hamuru dokunuz. Isitilmamis firinda, 160-170 derece arasinda 45 dakika pisirin...Bu kadar pratik ve basit..ama lezzeti hicte oyle hafife alinacak degil:)) Firindan cikinca uzerine 15 dakika kuru bir bez ile ortun ve sonra ters cevirip ikram ediniz...
 Kek kalibini unlamadigimiz icin kekimizin dokusu hazir kek gibi...
 Ben bu sefer yogunluktan azicik uzun pisirmisim, ama kisa piserse daha hos oluyor...
 Zeyd ile beraber yaptik..misafirlere  " ben anneme yardim ettim" demesine ise paha bicilmezmis...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder